Inne
: Wyciszenie jak z aut klasy wyższej. Polecam udać się na jazdę próbną i zobaczyć, jak wielkie zmiany zaszły w Fiacie!
5,0
Całokształt
Samochód wywiera na mnie dobre wrażenie! Jest to pierwszy model Fiata o tak wysokiej jakości wykończenia, dobrych fotelach z należytą długością siedziska (wreszcie), dobrym spasowaniu tworzyw sztucznych i przemyślanych rozwiązaniach. Dość atrakcyjna cena w zamian za naprawdę bogate wyposażenie standardowe pozwala mi stwierdzić, że jest to w tej chwili jeden z najlepszych wyborów na rynku nowych samochodów w tej kategorii. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem zaskoczony elastycznością i ekonomią silnika 1.4 Multiair, który na razie występuje tylko w 140-konnej wersji, lecz w przyszłości będzie dostępna też mocniejsza odmiana. Samochód ochoczo przyspiesza już od niskich obrotów na wysokim biegu, dorównując elastycznością turbodieslom, natomiast tam, gdzie jednostki wysokoprężne kończą swój "galop", tam Multiair dostaje kolejnych skrzydeł i wkręca się z łatwością do 6000 obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to ideał, lecz pracuje bardzo poprawnie. Tu znów należy odnieść się do poprzednich mechanizmów Fiata, których precyzja, delikatnie mówiąc, często pozostawiała wiele do życzenia.
5,0
Układ jezdny
Nisko położony środek ciężkości i szerokie opony powodują, że samochód dobrze się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na nowy samochód nie jest źle, aczkolwiek brakuje czasami cieńszych słupków czy też większej tylnej szyby. Jest to i tak niewielka cena, którą należy zapłacić za finezyjną stylizację.
5,0
Ergonomia
Na pewno nie można zgubić się w natłoku przycisków. Rozplanowanie i funkcjonalność kokpitu są wzorowe, obsługa komputera pokładowego i radia również. Cieszy sterowanie z kierownicy komputera i radia już od podstawowych wersji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja zamraża, natomiast ogrzewanie działa sprawnie - silnik szybko osiąga temperaturę roboczą, co pozwala na szybkie ogrzanie wnętrza. Kratki nawiewu umieszczone w dobrych miejscach nie powodują przeciągów ani dyskomfortu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę wielkość samochodu, zwłaszcza z przodu ilość miejsca jest w zupełności satysfakcjonująca. Z tyłu jest trochę ciaśniej, jednak nie można narzekać, miejsca na dwójkę pasażerów w zupełności wystarcza, nieco ciaśniej robi się przy komplecie.
5,0
Wyciszenie
Szok! Takiej ciszy dawno nie słyszałem w samochodzie. Można przez to przekroczyć dopuszczalną prędkość, zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy. Jest tu bardzo cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest ekonomiczny przy oszczędnej jeździe, przy mocno dynamicznej - jak każdy, lubi trochę "wypić". Ale nie daje to żadnych powodów do narzekań.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie jest tani, lecz oferuje bogate wyposażenie standardowe. Wersja przeze mnie użytkowana - POP STAR - oferuje klimatyzację, system multimedialny, 6 poduszek powietrznych, skórzaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, elektryczny "ręczny" z podtrzymywaniem na wzniesieniach, wysoką jakość tworzyw i absolutną ciszę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj nie można się wypowiedzieć, ponieważ przebieg jest zbyt mały. Poczekamy - zobaczymy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V Mair 140KM 103kW
[l/100km]