Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat 500L Living

zaki, 10 lat temu
Silnik 0.9 TwinAir 8V 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 1 tys. km
Fiat 500L Living 0.9 TwinAir 8V 105KM 77kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
3,38
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Mało jest tu opinii o tym samochodzie, wiec dodam swoją, choć zaznaczam że nie jestem właścicielem auta, a jedynie bardzo poważnie zastanawiałem się nad jego zakupem, i moje spostrzeżenia opisane poniżej dotyczą wrażeń z odbytych tym samochodem 3 jazd próbnych - finalnie nie zdecydowałem się na jego zakup, a w rozwinięciu opisuje dlaczego. To jest jedno z tych aut, które jeśli pokochasz i podoba Ci się - i tak je kupisz, i wybaczysz pewne ... mankamenty ;-)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.4 16 V , nie wiem dlaczego na liście dostępnych są tylko 0.9twin air, nie mogłem wybrać innej opcji. No wiec - bardzo słabe przyspieszenie. Silnik naprawdę dla nadzwyczaj spokojnych kierowców. Przez jakiś czas myślałem że wrażenie braku przyspieszenia jest spowodowane dość obszernych wnętrzem, i jest to subiektywne odczucie. Jednak nie. Auto przyspiesza w jakikolwiek sposób dopiero powyżej 2.5tyś obrotów. Jednak nie wyobrażam sobie jazdy tym autem w 4 osoby z bagażem na autostradzie i pod górkę - to chyba musi być masakra.
3,0
Skrzynia biegów
Ciężko wchodzące biegi I i II. Lekko chaczy, nic strasznego. Jak ktoś ma fiata Bravo lub Punto nowej generacji - będzie wiedział o co chodzi. Dokłądnie ta sama skrzynia i te same jej "smaczki". Fantastyczny VI bieg - w aucie cisza, niskie obroty i jako-takie przyspieszenie. Drążek skrzyni biegów wydaje się duży, ale dobrze i pewnie leży w dłoni. Wcale nie trzeba "szukać" biegów - jeśli ktoś jest przyzwyczajony do Fiatowskich skrzyny, poczuje się jak w domu.
4,0
Układ jezdny
Nie mam jakiś specjalnych uwag, może dlatego że to tylko jazdy próbne. Tryb CITY działa dobrze, z wyłączonym też da się manewrować. Nie miałem jakiś odczuć że kierownica jest "oddzielona" od kół. Normalnie, wsiada się i od razu można jechać, bez jakiś czasów "adaptacji" do charakterystyki układu jezdnego. Resorowanie raczej twarde, auto z tych "podskakujących" ... no tutaj to średnio raczej. Cicho i "twardo" wybiera dziury. Bardzo podobnie jak w G.Punto.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Siedzi się dość wysoko, auto bardzo przeszklone, wszystko dobrze widać. Żadnych zasłaniających słupków z przodu jak i z tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko w miejscu gdzie się tego spodziewasz. Wszystko pod ręką, nie skomplikowany kokpit. Przyciski wystarczających rozmiarów, wyraźnie wyczuwalny "skok" po wciśnięciu. Bardzo, ale to bardzo brakuje podłokietnika - konieczna opcja przy zakupie. Małe "ale" do pokręteł nadmuchu - że za nisko, i nie widać co się wybiera. Po 10 min. ustawia się wszystko "na pamięć" i nie ma z tym problemu. Kwestia przyzwyczajenia, nie dorabiałbym do tego ideologii...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenia nie miałem okazji sprawdzić, ale ogrzewanie działa bardzo dobrze. Nic nie paruje w aucie, szyby z tyłu także - bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, ale mogłoby być lepiej. Niby obszerne wnętrze, ale ... wąsko z przodu ? Czy to auto nie jest tak szerokie na jakie wygląda ? Zwróćcie na to uwagę przy testach ... Kierowca pasażer ... W tyłu bez problemu przy odsuniętych fotelach do tyłu, a po położeniu oparcia kanapy po prostu rewelacyjnie. Brakuje podłokietnika kanapy tylniej - jest w wyższych opcjach, ale jakieś takie barachło - kawałek deseczki obitej pianką i materiałem ... no ale lepsze takie niż żadne.
4,0
Wyciszenie
W trakcie postoju przy zapalonym silniku na postoju NIC nie słychać. Po ruszeniu do kabiny dostaje się specyficzny dźwięk fiatowskiego silnika. Ani jakiś specjalnie przyjemny pomruk, ani nic bardzo drażniącego. Powyżej 3tyś obrotów już dość głośno, ale bez przesady. Świetny VI bieg, dużo ciszej w środku. Pozytywnie zaskoczony byłem śladowymi ilościami dźwięków spowodowanych pędem powietrza... raczej nic nie gwiżdże i nie szumi jakoś bardzo w środku.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie wyglądało dobrze. Utrzymując jako-taką dynamikę komputer pokazywał 8.5-9.5L. Spalanie z ostatnich 100km - 10.4L. Nie wiem kto wcześniej i w jaki sposób nim jeździł. ALE mając Fiata G.Punto wiem, że da się zejść niżej NAPEWNO, trzeba po prostu "wyczuć" auto. Myślę że przy spokojnej jeździe można uzyskać 7.0 - 7.5L/100km.
1,0
Stosunek jakość/cena
ABSOLUTNIE I ZDECYDOWANIE ŹLE. To auto jest źle skwotowane. Gdyby można było je kupić za ok. 50tyś za dobrze wyposażoną wersję - to OK, kupiłbym go i NA PEWNO wyniki sprzedaży poszybowały by w kosmos. Ale 63tyś PLN ?! No przepraszam, ale jest TYLE ciekawych opcji na rynku pierwotnym, że nie ma kompletnie o czym mówić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak danych - jazdy próbne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak danych - jazdy próbne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 TwinAir 8V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat 500L Living