Jak oryginalny Fiat 500 który najadł sie kapusty i ma gigantyczne wzdęcia. Auto bardzo mało męskie, stylistyka wywołująca usmiech, ale kojarząca się raczej z rysunkiem dziecka. Sporo miejsca wewnątrz, dobre wykonanie, wygodne fotele. Silnik 1.4 95KM nadaje się do miasta. Powyżej 100km/h - porażka. Autko podskakuje i daje podobne, choć troszkę lepsze, wrażenia jak prowadzenie Punto II
Wrażenia
2,0
Silnik
W mieście wystarcza, dobrze wkręca się na obroty, jest cichy, ładnie brzmi. Poza miastem, bez mocnej redukcji, np. o 2 biegi, trudno cokolwiek wyprzedzić. W Polonezie 1.6 w pewnych zakresach prędkości jest dynamiczniej. Na autostradzie - z trudem Fiat 500L wyprzedzi Poloneza. Bywają momenty przy wyprzedzaniu Tira - gaz do dechy, na liczniku 130km/h i nie jedzie więcej... A w lusterku zbliża się szybko jakieś Audi...
4,0
Skrzynia biegów
Biegi mogły by być nieco krótsze, aby polepszyć dynamikę auta. Poza miastem trzeba ciągle redukować. Pod górkę na autostradzie na 6 biegu dobrze jest, jak nie zwalnia z pedałem w podłodze. Ale sama praca skrzyni ok.
2,0
Układ jezdny
Na autostradzie Polonez prowadzi się lepiej, jak po sznurku. Fiat nieco myszkuje przy dużych prędkościach. Na nierównościach podskakuje, nawet małych. Przepaść przy autach francuskich. Przypomina mi się fatalne Punto II
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem dobrze jak na współczesne auto. Dodatkowa szybka przy przednim słupku pomaga. Ale niższe osoby mogą mieć inne wrażenia.
3,0
Ergonomia
Nie jest to VW. Pokrętła do temperatury i nawiewu - za nisko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca na nogi, łokcie. Fajna półka w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przyzwoite.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krótko jeździłem , ale nic nie zapowiadało jakieś usterki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 95KM 70kW
[l/100km]