Wersja Cross jest naprawdę nieco inną wersją niż zwykła 500L, wyższa, ma więcej osłon od spodu i dla mnie wygląda po prostu ładniej. Auto mam dopiero niecałe pół roku, ale trochę już mogę o nim powiedzieć.
Wady:
- światła przeciwmgielne za dopłatą;
- silnik 1,4 bez doładowania, trzeba wkręcać na wysokie obroty, inaczej przyspieszenia momentami prawie nie ma;
- światła do jazdy dziennej to zwykłe żarówki, a LED to postojowe (powinno być odwrotnie);
- reflektory przednie mają zwykłe żarówki (szkoda, że tylko w USA jest wersja z LED) i świecą przeciętnie (nie jakoś specjalnie słabo, ale też nie jakoś świetnie);
- do byle półki w bagażniku (nazywanej szumnie przez Fiata "cargo magic space"), wymagana dopłata ponad 500 PLN?!;
- tylna kanapa ma w standardzie dwa zagłówki i nie ma podłokietnika (musi być dopłata);
- fotel kierowcy zaczął lekko skrzypieć (oparcie) po zaledwie 2000 km (prawdopodobnie rozdzieliły się dwie warstwy gąbki i trą o siebie, kiedy się kierowca wierci);
- przednie lusterko kierowcy ma chyba mniejszy zakres regulacji elektrycznej (w stronę - od nadwozia), niż lusterko pasażera;
- do opcji nawigacji, w tym samym "wyświetlaczu", trzeba dopłacić, ale podłączając telefon z Android, można poczuć nawigację jak z ekranu telefonu - na ekranie środkowym i nawet słychać komendy/wskazówki nawigacji w prawym głośniku (czyli bardziej dla kierowcy). Także można sobie wybrać "swoją aplikację" i mieć ją na ekranie, jak by była "zintegrowana z samochodem".
Zalety:
- auto ładne i dość tanie;
- przestronne i ładne wnętrze;
- sporo praktycznych schowków w kabinie (mam porównanie z francuskimi autami, więc nie jest źle);
- silnik mimo konieczności wkręcania na obroty, nie pali zbyt dużo ok. 7l (średnio);
- bryła auta spora, ale "zbita" i nieprzesadnie duża;
- mały promień zawracania i lekkie prowadzenie kierownicy (bardzo czułe wspomaganie - nawet bez funkcji city);
- dość cicho w środku i wygodnie, nawet na "dziurach" lub autostradzie
- auto mało-spotykane, ale części przystępne cenowo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wymaga wysokich obrotów, by sensownie przyspieszać do większych prędkości.
4,0
Skrzynia biegów
Kiepsko ze-stopniowana, szósty bieg właściwie nie wiele daje i mało co zbija obroty np. na autostradzie. Ale używa się w miarę wygodnie, zwłaszcza w mieście.
4,0
Układ jezdny
Trochę zbyt czuły momentami, ale komfortowy i wygodny (tak na autostradzie, jak i w mieście).
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może być, szyby parują, trzeba włączać klimatyzację.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, jak na tą klasę auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze ciężko powiedzieć,ale jestem dobrej myśli. :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 95KM 70kW
[l/100km]