Zawieszenie
: wszytskie 4 amortyzatory całkowicie pociekły
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma bardzo wąski zakres obrotów, na których dobrze ciągnie. Jest za to bardzo cichy, jak na diesla. Spalanie jest rewelacyjne.
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń. Biegi wchodzą idealnie, i są dobrze dobrane.
1,0
Układ jezdny
układ jezdny fatalny na polskie drogi. Samochód rewelacyjnie radzi sobie na wyłącznie na równej drodze, nawet krętej. Kiedy jednak zaczynają się dziury, to na zakręcie potrafi tył podskoczyć tak, że koło traci przyczepność. Samochód na nierównościach buja się w linii przód-tył. Kultura prowadzenia na dziurach zbliżona do fiata 126p
Komfort
5,0
Widoczność
Z uwagi na gabaryty, widoczność świetna. Zwłaszcza do przodu.
4,0
Ergonomia
Z przodu wystarczająco dużo miejsca, w doskonałym miejscu zmiana biegów. Obsługa dla posiadaczy fiatów intuicyjna. Fotele słabo trzymają i w czasie szybszej jazdy trzeba zapierać się kolanem o obudowę skrzynie biegów. Myślałem, że mi się wydaje, ale inne osoby mają to samo wrażenie. Trudno wsiada się do tyłu, ponieważ kładzie się tylko oparcie, które potem trudno trafia w poprzednią pozycję.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja zdecydowanie niewydajna (w wersji USA jest powiększona sprężarka), ogrzewanie tragicznie słabe. Silnik diesla strasznie wolno się rozgrzewa, za wolno, jak na jazdę miejską.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu na prawdę przyzwoicie. Z tyłu ciaśniej niż w Seicento, ale to auto dla dwojga.
3,0
Wyciszenie
Na zimno silnik chodzi głośno, ale to typowa przypadłość Diesli.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa rewelacyjnie niskie. Ceny przeglądów przeciętne, niestety skasować serwis oleju potrafi tylko autoryzowany serwis. Nieskasowanie serwisu oleju powoduje przejście w tryb awaryjny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 2,5 roku intensywnej eksploatacji, wszystkie elementy wytrzymały i nie widać na nich śladu zużycia. Wszystko pracuje tak, jak po wyjechanie ze sklepu. Ostatnio zaczęła pocić się skrzynia biegów, ale to fiat.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu 65tys km musiałem zmienić komplet amortyzatorów. Poza tym trochę za często zapycha się filtr DPF, w wyniku czego czasem nie powinno się zgasić auta zanim nie zgaśnie kontrolka.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TD 75KM 55kW
[l/100km]