Inny Świat Motoryzacji Kamil Panek,
5 miesięcy temu
Silnik 1.4 100KM 74kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
176 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,21
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Niezwykle dynamiczny silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Problemy z wyświetlaczem są dosyć uciążliwe
5,0
Całokształt
Niezwykle uroczy i piękny samochód, nie tylko dla kobiet. Wersja sport zaskakuje swą niezwykłą dynamiką i dźwiękiem silnika. Pięćsetka z tego roku jest jeszcze klasyczna i elegancka z pięknymi chromami (zależy od wersji).
Wrażenia
5,0
Silnik
Sto koni robi konkretną robotę, a po włączeniu trybu sport, przy ruszeniu ze świateł możemy się mocno zdziwić. To przecież mały Abarth, bo ten sam silnik z tym, że mniej koni.
4,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa skrzynia biegów ma swoje wady i zalety. Przy miejskiej jeździe trochę trzeba się poprzekładać, ale w trasie jest większy komfort jazdy. Skrzynia bywa czasem uciążliwa, gdy bieg wsteczny nie chce wejść na ten ostatni ząbek, podobnie było we fieście z 2013 roku.
4,0
Układ jezdny
Fajnie się prowadzi, ale dla wersji sport zastosowałbym lepszą przyczepność do podłoża, choć dla osoby, która nie kupuje tego samochodu dla sportowych wrażeń w zupełności wystarczy. Trzeba się liczyć z tym, że samochód nie będzie komfortowy na nierównej i pełnej dziur nawierzchni. Fiacik podskakuje jak piłeczka pingpongowa i nie jest to nic przyjemnego, ale ma to swój urok.
5,0
Karoseria
Mówisz Fiat 500 i wiesz już o co chodzi. Ten samochód jest idealnie skrojony i ma to coś czego innym brakuje. Dzięki mnóstwom wersji nadwozia, trudno znaleźć identyczną pięćsetkę na drodze. Jeszcze ten klasyczny desing sprawia, że możemy poczuć się jakbyśmy jechali samochodem zabytkowym. Mini Couper, Fiat 500, Volkswagen NewBettle te marki kupują ludzie, którzy doceniają wygląd i przynależność do danej społeczności.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest całkiem dobrze, malutki samochód to szybciej go wyczujesz, szczególnie przy parkowaniu. Małe tylne szyby mogą być kłopotliwe, ale tego wymagała linia nadwozia.
2,0
Ergonomia
Zdecydowanie nie jest to wygodny samochód do pokonywania długich dystansów. Fotele są twarde, podłokietnika brak, a sterowanie kierownicy to tylko dół i góra. Fotel kierowcy to też nieporozumienie. Brakuje tu podnoszenia góra - dół, regulacja ogranicza się do przód - tył, reg. pochyłu oparcia i reg. pochyłu siedziska co wydaje się być mało potrzebne. Zagłówki też są twarde, jakby z plastiku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Małe wnętrze to szybko się chłodzi i ogrzewa, klimatyzacja automatyczna działa bardzo dobrze i szybko przywraca żądaną temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mega dużo miejsca na nogi, ale też siedzenia nie są blisko siebie, także można czuć się komfortowo. Z tyłu... No cóż, możemy mówmy znajomym, że mamy samochód dwuosobowy, bo przecież sportowy
4,0
Wyciszenie
Jak dla mnie jest super, Porównując do poprzedniego samochodu Ford Fiesta 2013 to jest rewelacyjnie. Cichy silnik, wręcz nie słyszalny przy niskich obrotach, ale gdy podbijemy mu obroty, to będzie to piękny rasowy dźwięk. W trasie przy 120km jest głośno, ale bez przesady. Pamiętajmy, że jest to jednak miejski samochód.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fiat 500 to zdecydowanie tani samochód pod względem części zamiennych. Wszystko jest dostępne i bardzo tanie, przykładowo kompletny rozrząd z pompą wody kosztuje do 300zł. Spalanie w tej wersji jest nieco wyższe, bo wynosi około 7 litrów na 100km, jednak jak będziemy jeździć spokojnie, na niskich obrotach to pewnie średnie spalanie się zmniejszy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem ile kosztował nowy, ale używane kosztują w okolicach 17tyś złotych. Trzeba ten samochód lubić, bo nie jest dla każdego. Wnętrze jest twarde i plastikowe, ale ma to swój urok.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największym problemem będzie tu problem z zegarami auta, a czasem samym wyświetlaczem głównego komputera (ten okrągły za kierownicą). Sporo osób skarży się na jego zawieszanie się, tzn. wskaźnik poziomu paliwa pokazuje cały czas full i wskaźnik temperatury też pokazuje full. Najczęściej kończy się to wymianą całego modułu.
Kolejną usterką, a właściwie wadą będzie nie dokładny wskaźnik poziomu paliwa. Pokazuje on wartość zbliżoną i czasem możemy się zdziwić, gdy nagle auto zgaśnie z braku paliwa, a przecież rezerwa jeszcze się nie zaświeciła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szczerze mówiąc to nie znam tu poważnych usterek. Samochód słynie ze swej bezawaryjności.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 100KM 74kW
[l/100km]