samochod maly, nie ekonomiczny, potrafi sie cos zepsuc ale jednak czesci zamienne nie naleza do drogich, a konstrukcja wszystkich elementow jest latwa do opanowania nawt przez laika. A poza tym mimo malych predkosci maksymalnych przyjemnie sie nim jezdzi
Wrażenia
3,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
denerwuja mnie problemy jaki powstaja czasem przy wrzucaniu wstecznego, ktory po prostu nie chce wejsc. A wszystkiemu winny jest element gumowo-metalowy(tzw. lizak). No i jeszcze brak synchronizacji pierwszego biegu. Czasem jak sie jedzie jest za wolno dla dwojki a za szybki dla jedynki, ktora zgrzyta niemilosiernie (tak ok. 7kmh)
4,0
Układ jezdny
nadwozie nie buja sie zbytnio, czuc jedynie te miekkie resory na wybojach lub na lezacych policjantach, gdzie trzeba zwolnic jeszcze ponizej zalecanej predkosci (a to ze wzgledu na maly rozstaw osi)
Komfort
4,0
Widoczność
czasem przeszkadzaja tylko slupki przednie ale to jest przawie w kazdym samochodzie. Ogolnie dobra widocznosc. Wystawiasz glowe przez okno widzisz przod i tyl, a jak przy cofaniu wychylisz sie lekko do tylu masz nos zaraz przy tylniej szybie
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
zanim nagrzeje sie w srodku podczas mocnego mrozu, to kierowca predzej zamarznie. W koncu silnik mamy z tylu a dmuchawa o ile taka posiadamy daje tylko zimne powietrze. Zanim przyplynie do nas cieple powietrze od silnika najpierw poczujemy zapach benzyny spalonej przy rozruchu, a po jakis 20 minutach cieplo przy dzwigience od ciegna ogrzewania. Jest Słabo
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile kierowca ma troche miejsca do dyspozycji oraz mozliwosc regulacji, o tyle pasazer na tylnym siedzeniu jezeli jedzie z wysokim kierowca to w ogole nie ma miejsca na nogi
3,0
Wyciszenie
jak to w maluchu, kazdy go slyszy. A jak sie jedzie z predkoscia 90 kmh, a pasazer cos do ciebie mowi to reka odruchowo scisza radio, gdy nagle okazuje sie ze jest ono wylaczone, no i trzeba krzyczec. Po prostu polski V8 bez wytlumienia halasu
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie powiem zeby silnik byl ekonomiczny. przy pojemnosci 650 cm3 ma on bardzo szeroki zakres ilosci spalanego paliwa:
od 4,5-5l (ekon. jazda w lecie) do 8-8,5l (w zimie). To ze maluch przy normalnej jezdzie pali 5 l to tylko mit ktory dawno zostal obalony
4,0
Stosunek jakość/cena
na pewno te dwie wartosci sa porownywalne. Niska cena niska jakosc wykonania, ale to wszystko da sie przebolec
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ogolnie jest dobrze. Jak cos sie zepsuje to dosyc latwo mozna to naprawic. Ja mam mojego malucha od pol roku i narazie musialem tylko wymienic pompe paliwowa i hamulcowa. Czesci rowniez nie sa przesadnie drogie, nawet bardzo tanio w porownaniu z innymi samochodami
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mojego malucha (pierwszy samochod) kupilem w stanie nie do jezdzenia. Usterka byla az tak powazna ze napewno nie daloby sie wykonac naprawy w trasie. Polegala ona na tym ze trzeba bylo wymienic skrzynie biegow (IV bieg nie wchodzil), zalozyc wszystkie uszczelki na nowo (w dolnej czesci silnika), ale najpierw trzeba bylo wyciagnac silnik, rozebrac go i wymienic wal korbowy, panewki (3 dni roboty). Tak to jest jak sie kupuje samochod za grosze od kogos kto jezdzil bez oleju bo wyciekal kazda szczelina jaka mozna znalezc w silniku. Ja osobiscie nie mialem wiekszych problemow po tej naprawie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.7 25KM 18kW
[l/100km]