Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d

Michał Łódź, 12 lat temu
Silnik 0.65 24KM 18kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat 126p
3,77
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Gnije jak się nie zakonserwuje, ten typ tak ma
Układ elektryczny : Regulator napięcia, rozrusznik- trzeba dbać o czystość i styki
4,0
Całokształt
Opisałem go dość dokładnie, nie faworyzuję go ale biorąc pod uwagę fakt, że pojazd ten zmotoryzował w jakimś stopniu nasz kraj ma u mnie specjalne miejsce w garażu. Pewnie że w tych czasach można kupić coś lepszego, większego itd, ale nie wiem czy w kosztach eksploatacji coś go przebije. Auto już kultowe starsi machają jak się przejeżdża koło nich, dużo ludzi się uśmiecha. Dbajmy o te auta mało już ich jeździ a to naprawdę Polska ikona motoryzacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik eleganta jest praktycznie bezobsługowy. Elektroniczny zapłon nie sprawia żadnych problemów. Przestrzegając książki serwisowej można zminimalizować koszta obsługi do minimum. Pomimo przejechanych 90 000km (maluszek był nawet w Italii)nigdy nie zawiódł na drodze. Idealny samochód na dojazd do szkoły/pracy dla kogoś kto lubi trochę podłubać samemu.
4,0
Skrzynia biegów
Dbając o to żeby był w niej olej nie sprawia problemów, wyrabia się jej sterowanie (lizak) i poduszki (zbytnio wyrobione powodują problemy ze zmianą biegów i \"walenie\" skrzyni o podłogę podczas agresywniejszej zmiany biegów. Wyrabiają się również po jakimś czasie przeguby i zabieraki. Koszta naprawy śmieszne.
4,0
Układ jezdny
Dbałość o zwrotnice (ich smarowanie), luz w łożyskach, gałkach, olej w przekładni kierowniczej jest kluczowa dla tego modelu. Jak jest wszystko sprawne i przesmarowane kręci się jak ze wspomaganiem:) Amortyzatory kosztują koło 40 zł, zestaw gałek z drążkiem kierowniczym 80zł, łożyska 24zł... Dużo nie trzeba pisać:)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w maluchu, małe autko spore szybki wszystko w porządku. Jak ktoś jest wysoki to są problemy ze staniem pod światłami (nie można dojrzeć wyświetlacza:))
4,0
Ergonomia
Za dużo tu nie ma co przyciskać:) ale wszystko OK. Kto pierwszy raz jedzie Maluchem na pewno zamiast kierunkowskazów włączy światła drogowe:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To że ciężko w zimie się nagrzewa to nie do końca prawda, wystarczy prawidłowe ustawienie dźwigni w kabinie i dłuższa niż 5km trasa i jest OK! Dbałość o połączenie gumowe w przedziale silnika i sprawność \"termostatu\" (tak jest takowy w maluchu)i nie jest najgorzej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu dużo pisać, zmiana biegów z 1 na 2 pod nogą, fotel do końca do tyłu, pochylony i można jeździć. Nie jeden kilometr nim przejechałem i pomimo tego że mam drugie auto + służbowe, w wolnym czasie jeżdżę Maluszkiem. Podsufitka po jakimś czasie opada i czochra włosy:)
3,0
Wyciszenie
Jakieś tam jest, płyty wyciszające na podłodze i na grodzi silnikowej. Można dołożyć coś od siebie ale chyba za dużo to nie wniesie:) Motorówka z tyłu zawsze będzie słyszalna:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy normalnej jeździe i prawidłowym wyregulowaniu gaźnika, zaworów, dobrych świecach i przewodach, czystym filtrze, pali poniżej 5l do 70km/h. Powyżej spala już więcej nawet do 9l. Jak jest rozklekotany i zaniedbany to zawsze będzie dużo palił. Regulacja zajmuje w 126P jakąś godzinę (zawory, gaźnik) a efekty da się zauważyć natychmiastowo. Ceny części bardzo niskie, choć już zdarza się że ich brakuje. Naprawi go każdy kto trzymał w rękach klucze, polecam literaturę- jest kilka pozycji które pomagają nawet usprawnić małego szerszenia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Może teraz już są trochę droższe ale pierwszego swojego malucha kupiłem za 80zł... Za naprawdę ładnego teraz trzeba dać chociaż 2000zł (mówię o elegancie). Jeżeli chodzi o stosunek jakość/ cena postawił bym znak =
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem kilka maluchów i żaden nie stanął w trasie, pokaszle, poprzerywa, postuka ale dojedzie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z najpoważniejszych usterek- uszczelka pod głowicą- padła po 85000km przy dość dużym obciążeniu samochodziku i w bardzo gorący dzień. Pękł resor przedni pomimo że nie był skorodowany, jakieś naprężenia pewnie. Regulator napięcia- jazda bez świateł w nocy:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.65 24KM 18kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d