Na szczęście epoka malucha kończy się. Nastała era sprowadzanego Golfa II itp.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy jak w motocyklu dwucylindrowym sprzed 50 lat.
3,0
Skrzynia biegów
Zgrzyta lub wyskakuje wsteczny, 1 bieg bez synchronizatora, wycieki to standard.
3,0
Układ jezdny
Nietrwałe zawieszenie przód. Poza tym dobrze się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
OK.
3,0
Ergonomia
Trochę lepsza niż w wozie drabiniastym.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sytuacje ratują uchylne trójkątne szybki z przodu (nie ma ich w elegantach). Ogrzewanie powoduje wzrost temp. w środku góra o 5 st. C i smród oleju silnikowego. Auto na klimat włoski. W zimie silnik na dystansach do 10 km jest ciągle niedogrzany (chłodzenie powietrzem) i dużo pali. W zimie skrobak i szmata i i tak nic nie widać. Można skrobać przednią szybę na zewnątrz w czasie jazdy lub wystawic głowę przez okno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w starym kawale - w maluchu nie da się wyciągnąć nóg. Fotele konstrukcja z rur stalowych + sprężyny +trawa morska (FL) +skajka niezdzierajka = kierowca czuje na plecach kolana poasażera, jazda dalej niż 50 km to ból kręgosłupa. Sprężyny fotela pękają, a czasem i rury, nawet pod lekkim kierowcą.
3,0
Wyciszenie
Na tylnym siedzeniu należałoby nosić ochronniki słuchu, ale jest lepiej niż w Starze.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedno z droższych aut - co z tego że części tanie, jak w normalnym samochodzie nawet nie wiemy że takie istnieją. Psuje się dosłownie wszystko. Przy tej masie i pojemności powienien palić 3l/100km
2,0
Stosunek jakość/cena
Nawet 1 zł to za dużo.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urwane chlapacze, opadające drzwi, psujące się zamki i przełączniki, elektryka. Po prostu wszystko może się zepsuć lub rozregulować w dowolnym czasie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu przebeig 96 kkm 1991 rok od nowości:
- fabrycznie nienasmarowane łożyska prednie (usunięto na koszt ASO)
- zwrotnice
- pompa paliwa
- rozrusznik
- wycieki ze skrzyni
- poszła głowica
- wycieki z silnika
- cewka zapłonowa
- przerdzewiał bak
- łożyska
- sprzęgło
- simmeringi silnika (kilkakrotnie)
- gaźnik zużyty (regeneracja)
- ogólnie rdza nadwozia i podwozia.
- notoryczne awarie hamulców
- przełącznik zespolony
- uklad kierowniczy
- resor przód
- podsufitka się odkleja
- fotele się zapadają i łamią
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.6 22KM 16kW
[l/100km]