26 lat dla tego modelu to jak 10 dla sprzedawanych obecnie. Niska cena zakupu, tanie części zamienne. Egzemplarz jaki posiadam (silnik 1500, fabrycznie wzmocniony, 85 KM wg SAE) pod względem osiągów nie ustępuje na drodze (mimo wieku) większości współczesnych samochodów klasy niższej i średniej (tj. najczęściej użytkowanych), nawet mimo 4-biegowej skrzynki biegów. Zużycie paliwa mogłoby być trochę niższe, ale ok. 7,5l/100km przy 85KM, to rewelacja jak na tamte czasy (obecnie w samochodach oszczędnych oszczędza się także na mocy, przy porównywalnym spalaniu np. 60 czy 75KM w podstawowych silnikach). Stylistyka samochodu do dziś bardzo elegancka, klasyczna, urzekająca lekkością w porównaniu z samochodami np. niemieckimi. Wnętrze bardzo przestronne, z maksymalnym wykorzystaniem miejsca kosztem zbędnych gadżetów. Do wad Fiata 125p można zaliczyć problemy z korozją (konieczność przeprowadzania regularnych i kosztownych konserwacji) w celu uniknięcia uszkodzenia karoserii, potrzebę dokładnego i częstego serwisowania dyferencjału (precyzyjne dokręcanie nakrętki wałka atakującego, łożysk, uszczelnianie wycieków oleju - to samo przy silniku), aby zachował cichą pracę oraz problemy z zapiekającymi się z powodu zabrudzenia hamulcami (potrzeba corocznego czyszczenia).
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 70KM 51kW
[l/100km]