Karoseria
: Na żywo wygląda jeszcze lepiej, niż na zdjęciach. Plusem też zawieszenie i silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: trzeba się naszukać aby ktoś zainstalował wam android auto.
5,0
Całokształt
Super jest. Ludzie reagują na niego bardzo pozytywnie, jeździ przyjemnie, niewiele pali i mieści się w każde miejsce parkingowe. Jeśli chcesz roadstera, lubisz włoski styl i wolałbyś taką stylówę od MX-5 to będzie dobry wybór.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbo robi robotę. Elastyczny od niskich obrotów, szybki od samego dołu. Subiektywnie przyjemniejszy od 2.0 184km z Mazdy
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi z lekkim oporem, drążek drży podczas jazdy (to normalne), biegi wchodzą krótko. Zestrojenie skrzyni z silnikiem fajne, idealne na wesołe jeżdżenie po mieście i poza
5,0
Układ jezdny
Tak :) Dopiero się go uczę i nie wykorzystuję tego, co się da, a już się cieszę. Fajnie się trzyma zakrętów, nie przechyla jak się jedzie szybciej, dobry promień zawracania. Będzie cieszyć.
5,0
Karoseria
Gwiazdor ulicy, ozdoba parkingu. Wygląda na trzy razy droższy niż jest w rzeczywistości i budzi bardzo pozytywne reakcje ludzi, również tych, co na co dzień motoryzacją się nie interesują
Komfort
3,0
Widoczność
Ze złożonym dachem jest ideał, ale jak pada i masz zaparkować tyłem kamera się przydaje. Do tego siedzisz nisko, więc żywopłot przy skrzyżowaniu utrudnia włączenie się do ruchu
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, działa intuicyjnie. Fajny jest system otwierania bezkluczykowego bo zamyka drzwi bez konieczności naciskania przycisku (więc kluczyk możesz trzymać w teczce)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania jeszcze nie używałem, klima działa fajnie przy zamkniętym dachu. Jest automatyczny wybór siły dmuchawy i kierunku, działa wydajnie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest auto slim fit i jak do niego wsiadacie to czujecie się tak, jak zakładając dobrze dobraną rękawiczkę - wszystko działa jak trzeba, odcisków nie ma, ale przylega wszędzie tam, gdzie trzeba. Przy 178cm wzrostu i dobranej pozycji za kierownicą nie opłaca się mieć dłuższych włosów postawionych na żel, bo dotykać będą dachu. Nie wiem, czy ktoś powyżej 185cm odnalazł by się. Brakuje schowków - nie ma go przed pasażerem ani kieszeni w drzwiach. Na co dzień wystarcza jeden duży pomiędzy siedzeniami, są też dwa za fotelami ale one bardziej na rzeczy, które wozi się zawsze (np. apteczka)
2,0
Wyciszenie
Jest głośno - tak ma być. Zamknięty dach szumi, powyżej 140 km/h w trasie robi się męcząco. Jak jedziesz ze złożonym, wydech miło brzmi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lusterko wewnętrzne (moje zaczęło się utleniać) - 260zł w ASO. Nic innego kupować ani naprawiać nie musiałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowego w katalogowej cenie i tak już nie kupicie, a, że Fiat nie umiał tego sprzedawać, używane są absurdalnie tanie. Za te pieniądze możecie mieć nowe i30, do Mazdy MX-5 trzeba dołożyć o innych kabrio nie mówiąc. A to o Fiata będą Was pytać na stacjach benzynowych :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
lusterko się zaczęło utleniać. Nic poza tym ani u mnie, ani u poprzedniego właściciela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie i oby nigdy nie :) Części dostępne w ASO w ciągu kilku dni, umieją to naprawiać i fiaciarze i maździarze. Mam nadzieję, że pojeżdżę latami.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MultiAir II 140KM 103kW
[l/100km]