Szukaj

Ocena kierowcy - DS 7 Crossback

Marek, 3 lata temu
Silnik E-TENSE 300KM 221kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
DS 7 Crossback E-TENSE 300KM 221kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jak tego potrzebujesz to wciska w siedzenia.
Karoseria : Pięktny projekt, z tyłu coś z Audi Q7, z przodu agresywny wygląd z kłami.
4,0
Całokształt
Samochód niezwykły. Designerskie cacko. To zaprzeczenie tzw. "sleeper'a". Dla mnie lekka przesada, trochę tego za dużo, ale efekt "wow" zapewniony. Wszyscy się oglądają. Genialny układ napędowy. W wersji z której korzystałem, wyposażenie po kokardę;. Siedzenia z ogrzewaniem, masażem, chłodzeniem, nawet kamera w podczerwieni. I kilka elementów, które mnie wyjątkowo denerwują i psują obraz; ergonomia, prowadzenie, pewna nieprzewidywalność i niespójność. Gdy chciałem przyspieszyć, samochód mnie zachwycał. Na zakrętach czułem się niepewnie, wnętrze żonie się bardzo podoba, ja w nim nie czuję się dobrze. Mnie bardziej odpowiadają np. nowsze Subaru lub starsze BMW lub Audi. Tam czuję się, jakbym włożył dopasowane skórzane rękawiczki. Tu jak bym siedział na francuskich designerskich meblach. Gdybym miał 250 tys. do wydania, to chyba jednak poszukalbym czegoś innego. Ale co? Subaru ma teraz w Europie słabe silniki. Audi, BMW i Mercedesy idą w kierunku tabletów i są coraz droższe. Volvo to też tablety. Fatalne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z najszybszych SUV. Taki poziom przyspieszeń miałem w lekkim 230 konnym Subaru 2.5 T wiele lat temu. Nie wiem jak ten napęd 4x4 spisuje się w zimie, jeździłem latem.
5,0
Skrzynia biegów
Wśród automatycznych skrzyń biegów, które są na rynku, ta ma chyba najmniej wpadek. Ale zdarza się jej się nieprzewidywalne "zawieszenie". Gdy po długiej spokojnej jeździe chcesz wyprzedzić. Podejrzewam, że to jest spodowodowane jej oprogramowaniem, ktore "uczy się" zachowania kierowcy. To błąd wielu firm. Nie przewidują, że kierowca może jechać w kolumnie i w końcu znaleźć miejsce do wyprzedzania.
3,0
Układ jezdny
Teoretycznie wszystko byłoby OK. Ale przejechałem tym samochodem ponad 3 tys. km. i ciągle nie czuję się w nim pewnie. Miałem Hondę CRV Hybrid i tam od wszystko było bardziej spójne, a prowadzenie na zakrętach dużo pewniejsze. W trybie hybrid samochód buja, a jednocześnie (szerokie opony) dudni na krótkich nierównościach. To bujanie jest dziwne. Na zakręcie nurkuje, potem odbija i znowu trochę nurkuje. W trybie sport zawieszenie jest lepsze, ale wtedy silnik ze skrzynią stają się zbyt nerwowe, co np. przeszkadza w korku, lub ostrych podjazdach z postojami. Przydałby sie tryb indywidual; układ napędowy pośredni + zawieszenie sport.
5,0
Karoseria
Projekt wręcz genialny. We Włoszech oglądali się za nim wszyscy. Nawet właściciele droższych samochodów.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnei OK.
3,0
Ergonomia
Design był priorytetem i to niestety widać. Do otwierania szyb w konsoli środkowej nie da się przyzwyczaić. Jadę na mapie i chcę przestawić klimę, to niestety muszę przestać widzieć mapę. Przerzucenie większości podstawowych funkcji do wyświetlacza to nieporozumienie na siłę forsowane przez producentów, chcących przyciąć koszty. Jeden wyświetlacz jest tańszy niż wiele przełączników.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dobra, siedzenia ogrzewane i wentylowane. Super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze. Nie można się przyczepić. Ale rozpasania też nie ma.
5,0
Wyciszenie
Ocena zależy od tego, do czego porównujemy. Za 250-270 tys. PLN można kupić Mercedesa E, 220 D. Tam będzie ciszej. Ale jak na SUV jest ok. Przy większych prędkościach szum opon (tych szerszych) jest słyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miałem użyczony samochód, więc nie znam dokładnych kosztów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie pewne niedociągnięcia, dałbym 5*. Niewiele by trzeba, by był to samochód idealny. Spalanie na długiej trasie , głównie po autostradzie rośnie do ok. 8 l. średnio, ale przy tych osiągach to doskonały wynik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten moment wszystko działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment wszystko działa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika E-TENSE 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
DS 7 Crossback