Wcześniej często zmieniałem samochodu ponieważ nie były w stanie sprostać moim oczekiwaniom. Przed zakupem DSa szukałem auta już rok czasu gdyż ciągłe zmiany mnie po prostu męczyły. Auto musiało spełniać następujące kryteria:
- być niezawodne
- komfortowe
- Dynamiczne a zarazem oszczędne
- Bezpieczne
- Nadające się na wyjazdy do klientów (funkcja reprezentacyjna) więc musiała to być marka premium
- Nie pochodzące od niemieckich producentów
Po posiadaniu takich aut jak BMW 5, Audi Q5, Mercedes klasy E stwierdziłem iż z roku na rok jakość wykonania oraz ich awaryjność są dalekie od tego co te marki wcześniej oferowały. Po doświadczeniach z Citroenem C5 w roku 2010 i jego niezawodoności oraz komforcie szukałem auta z koncerna PSA ale marki Premium. DS7 z silnikiem 2.0HDI okazał się strzałem 10!
Auto łączy ze sobą cechy wielu samochodów i jest bardzo uniwersalne. W trybie komfortowym po prostu płynie, w trybie sportowym świetnie się prowadzi i ma bardzo dobre osiągi - Audi A6 z 2.0 Dieslem jest wolniejsze.
W moim egzemplarzu przyśpieszenie do 100 jest o 0,8 sekundy szybsze niż deklaruje producent.
Spalanie również mniejsze niż u niemieckiej konkurencji.
Uwielbiam jeździć tym autem i nie zmieniłbym go na żadne inne!
W międzyczasie jednego z pracowników kupiliśmy Lexus ES i mimo, iż jest bardzo komfortowym autem pracownik pyta czy dałoby radę zmienić na DSa. PSA zrobiło kawał porządnego auta!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny a zarazem oszczędny
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia płynnie i szybko dużą zaletą są łopatki zmiany biegów które często wykorzystuję przy krętych drogach
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy a w trybie sportowym wystarczająco precyzjny
5,0
Karoseria
Design ponadczasowy, konkurencja powinna się uczyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w lusterkach - kamera cofania mimo, że jest to nie jest potrzebna
5,0
Ergonomia
Wiele plusów:
- Duże uchwyty na kubki
- Duże schowki w drzwiach
- Ogromny podłokietnik
- Brak tunelu w tylnej częsci auta
- podwójna podłoga w bagażniku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja oraz chłodzenie siedzeń do idealne połączenie w letnie dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak potrzebuję pracować w trasie siadam z tyłu i doceniam dużo miejsca na nogi oraz regulowaną tylną kanapę dzięki czemu jest wygodnie jak w domowym fotelu.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest genialne nawet przy dużych prędkościach co mnie bardzo dziwi- nie słychać szumu lesterek przy 160 w Volvo XC60 jest bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd w graniach 1300 PLN.
Producent przewiduje co 30.000 ja robię co 15 i cena jest dla mnie w porządku.
5,0
Stosunek jakość/cena
W pełnej opcji wyposażenia nie konkurencji. Podobnie skonfigurowane Audi czy BMW to 100 tyś zł. więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co absolutnie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDI 180KM 130kW
[l/100km]