Szukaj

Ocena kierowcy - DS 5 Hatchback (Citroen)

Łukasz, 2 lata temu
Silnik 2.0 Blue HDi 181KM 133kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 199 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
DS 5 Hatchback (Citroen) 2.0 Blue HDi 181KM 133kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,79
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjna jednostka. Bardzo ładnie współgra z tym autem. Idealny wybór. Zero zmartwień jeśli chodzi o możliwość wyprzedzania innych aut choćby na autostadzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trochę zbyt delikatny lakier. Lekkie uderzenie kamyczkiem (grysem) i potrafi odszczelić do gołej blachy. Sama blacha jest ok (nie rdzewieje).
5,0
Całokształt
Auto użytkuję od października 2019 roku. Samochód serwisowany był na bieżąco zarówno przede mną jak i przeze mnie jest. Tylko ASO Citroen. Świetnie wygląda, bardzo dobrze mi się nim jeździ. Chwile spędzone podczas jazdy umila nagłośnienie marki Denon. Tych aut (ja mam już wersję w tej nowej budzie po FL) jeździ naprawdę mało. To widać jak się przejeżdża ulicą i ludzie się oglądają za samochodem. Auto jest po prostu bardzo ładne. Można nie lubić marki ale tego faktu nie da się zaprzeczyć :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto bardzo ładnie się zbiera jak na swoje gabaryty i cieżar. Silnik adekwatny do tej budy. Na zimnym silniku lekko głośniej słychać, że to diesel. Po rozgrzaniu przyjemnie, delikatnie mruczy. Silnik nie wziął mi póki co grama oleju (cały czas na oleju Total 0W30 Ineo First). Od przeglądu do przeglądu. Rocznie robię ok 10 tyś km. Jeźdżę głownie po mieście. Od czasu do czasu dłuższe trasy rzędu do 400 km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to AISIN BVA6C 6 biegowa. Bardzo ładnie zmienia biegi, zarówno na zimnym jak i na ciepłym oleju. Brak póki co jakichkolwiek zastrzeżeń co do tego automatu. Wcześniej miałem Peugeot 407 też z automatem ale tam czuć było jak skrzynia zmienia biegi - starszy automat. Skrzynia automatyczna daje dużo relaksu podczas jazdy szczególnie zauważalne jest to w korkach ale i na trasie łatwo znaleźć jej atuty.
4,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń. Ogólnie bardzo dobry. Lekko przechyla się moim zdaniem ciut za bardzo na boki przy wchodzeniu w ostrzejszy zakręt przy nieco "większej" prędkości ale może i się czepiam. Daje jedną gwiazdkę mniej.
5,0
Karoseria
Karoseria sama w sobie bajka. Nie ma mowy pomimo kilku odprysków jakie zrobiły mi kamyczki aby wdzierał się "rudy". Dosyć późno zabezpieczyłem dwie ryski do metalu zrobione i nie było na nich ani grama rdzy. Lakier jedynie uważam, że jest trochę zbyt delikatny. To samo stwierdził jeden z panów, który ma obszerną recenzję swojego DS5 z 2012 roku na YouTube (chodzi o lakier).
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Pomimo małej tylnej szyby mamy do dyspozycji kamerę cofania i zestaw czyjników parkowania. Cóż chcieć więcej... No chyba, że kamerę 360 stopni ;)
5,0
Ergonomia
Bradzo dobra. Fotele komfortowe, w pełni elektryczne z masażem i dobrze trzymające na boki. Siedzisko podgrzewane. Brakuje tylko wentylacji foteli ;) Wysiadając z auta po zrobieniu ponad 400 km bez przystanków byłem wypoczęty. Śmiało mógłbym jechać kolejne 400 km bez najmniejszego problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna wentylacja i ogrzewanie. Nie miałem nigdy problemów z zaparowanymi szybami. Auto nagrzewa się w środku naprawdę szybko, jeszcze szybciej schładza wnętrze. Bajka!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 183 [cm] wzrostu i z przodu jest bardzo dobrze. Z tyłu nie siedziałem jako pasażer ale jak jadę z rodziną (4 dorosłe osoby o wzroście do 180 [cm]) to nie narzekają na miejsce. Zapewne większe osoby z racji dachu panoramicznego będą miały już gorzej ale dla mnie jest w sam raz.
5,0
Wyciszenie
Nie jeździłem Audi czy BMW więc tam pewnie jest jeszcze lepiej. Nie mniej jednak tu jest bardzo dobrze. Na drzwiach grube uszczelki wraz z osłoną progów. Jestem bardzo zadowolony. Może jak się dociśnie pedał gazu to przy wysokich obrotach trochę głośniej słychać silnik ale tylko trochę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja auto serwisuje w ASO Citroen w Kielcach. Ponoć nie jest to najtańszy serwis Citroena ale jest mi najbliższy z racji zamieszkania. Mam upusty na oryginalne częśći 20% i na wiek auta też 20% i na robociznę 20%. Sumarycznie taki przegląd co roczny: wymiana oleju silnikowego wraz z kompletem filtrów + kabinowy z aktywnym węglem, uzupełnienie czynnika Adblue, uzupełnienie płynu Eolys wraz z przeglądem i nabiciem czynnika do klimatyzacji kosztował mnie w tamtym roku ok 1500 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe auto w wyposażeniu jak moje czyli full opcja: DS5 Sport Chic w indywidualnej konfiguracji nowe kosztowało ok 160 tyś zł. Ja kupiłem je za ok 60 tyś zł jako 5 letnie z pewnym, udokumentowanym przebiegiem, serwisowane w ASO Citroen od 1 właściciela. Uważam, że jest naprawdę dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona żarówka świateł stop P21W za 2 zł :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych awarii miałem wymienianą sondę NOx (czujnik tlenków azotu) przy ok 188500 km oraz przewód od pompy paliwa. Wgrywana była także najnowsza mapa pracy silnika po tym jak wymienili mi tą sondę. Zauważalnie silnik ciszej pracuje, jakby lepiej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Blue HDi 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
DS 5 Hatchback (Citroen)