Inne
: Liczba konfiguracji ustawień, np. dźwięk kierunkowskazów czy kolor zegarów. Dbałość o szczegóły, schowki są wszystkie porządnie wykończone wykładziną, podświetlane.
5,0
Całokształt
Jestem mile zaskoczony, auto robi wrażenie na drodze i na parkingach. Wewnątrz daje poczucie marki premium, chromowane wstawki, skórzane dodatki, wysoki panel środkowy. Bardzo wygodne fotele z funkcją masażu. Świetnie wygląda i świetnie się prowadzi. Ni to SUV ni to coupe, klasa sama w sobie, trudno porównać z jakimś innym autem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo elastyczny, na czwórce można jechać od 50 do 90km/h, kultura pracy wysoka.
4,0
Skrzynia biegów
Mogłoby być lepiej, skoki krótkie, ale czasami jakby lekko haczy na zimnym silniku.
5,0
Układ jezdny
Duży plus. Dobre wspomaganie, mała wielofunkcyjna kierownica. Wszystko spasowane perfekcyjnie. Świetnie trzyma się drogi, wiele systemów hamowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super, ale do tyłu trzeba się przyzwyczaić i przyuczyć. Szyba tylna przyciemniana malutka, słupki C szerokie, tylne szyby boczne przyciemniane - dobrze, że są czujniki cofania i duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intencyjne przełączniki, szkoda tylko, że wyświetlacz nie jest dotykowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i nawiewy działają bez zarzutu. Tylne szyby mogłyby się mimo wszystko otwierać, czasami ktoś tam siedzi jednak...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca, z tyłu gorzej, ale chyba każdy kto kupuje to auto zdaje sobie sprawę, że nie będzie to auto rodzinne a raczej coś w rodzaju coupe dla 2 osób. Siedzi się wysoko a samo auto też jest wysoko zawieszone, co daje poczucie bezpieczeństwa.
5,0
Wyciszenie
Do 90 pomruk, do 120 km/h jeszcze w miarę cicho, potem "wyje". Przydałby się szósty bieg.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy, akcesoria (i zapewne naprawy) są niestety drogie mimo rabatów. Ale chyba jak kogoś stać na DS to i na paliwo i przeglądy stać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nietuzinkowe, nawiązujące do legendarnego DS, musi kosztować więcej niż zwykła C4. Konkurencja np. Audi A3 czy Lancia Delta są droższe z wyposażeniem DS4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic nie szwankuje oprócz nawigacji, która zawiesza się, kiedy gubi trasę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW
[l/100km]