Zwinne, zgrabne, mimo pozorów całkiem wygodne i ...pojemne. Brykałem 306ka i miejsca jest w środku jak dla mnie tyle samo. Dobrze prowadzi się, dość twarde zawieszenie ale plecy nie bola na każdym wyboju. Co ciekawe mimo dość niskiego zawieszenia dzielnie przedziera się przez zimowe zaspy. Zderzak zgarnia niżej śnieg niż podłoga samochodu dla tego nie ,,zawiesi się" w głębokim śniegu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaraz 80tyś nalatane będzie i mimo opinii i straszenia jakoś rozrząd nie rozpadł się (Przypadek? Jakby były takie złe to czemu do tylu samochodów wsadzają te silniki?). Za to niestety cewki wymieniłem przy 70kkm (wypadanie zapłonów).
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam do czego przyczepić się, biegi wchodzą łatwo, przełożenia typowe jak dla 6biegów... chociaż na 2ce setke zamyka, a na 3ce da się i ze 160 polecieć (przydatne przy wyprzedzaniu :P )
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, małe przechyły w zakrętach, dość sztywno ale plomby w zębach na swoim miejscu, a i kręgosłup też nie narzeka.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu jak i do tyłu wszystko widać. Może ciut przedni słupek drażnić.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. No może dołożył bym jeszcze z jedno gniazdo zapalniczki gdzieś bardziej na wierzchu bliżej szyby bo mam chwytak na szybie i daleko kabelek rozciągać do ładowania telefonu ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre nawiewy. Brak zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to limuzyna do wożenia prezesa, ale spokojnie można podróżować z kompletem pasażerów w trasy 200km bez miedzy postojów.
5,0
Wyciszenie
Do 100tki cisza, później trochę opony lub powietrze zaczyna być słyszalne. Silnik tylko pomrukuje. Wydech ciekawe zestrojony mruczy przy lekkim trąceniu pedału gazu (do 1000obrotów i opadanie do 600-700) ale w czasie jazdy już cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie około 7L na dojazdy do pracy. W trasie "na rekord" 4,5L/100km z komputera (zawody z Brata Rapidem 1,2TSI robiłem -u niego 4,3L) ale to już męczące. Przy przepisowej jeździe w trasie około 5,5-6L bez spinania się. W mieście zależy 7-8L. Latem przy upałach klima mocno daje o sobie znać czyli nawet 9L.
Poza tylnymi tarczami (zintegrowane łożysko itp.) reszta części eksploatacyjnych tania - w końcu to tylko takie ładniejsze C3.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę pewnie można kupić coś większego tylko po co? Ja szukałem taki niepozorny z wyglądu gokart w większości do jazdy po mieście. Mały i zwinny a do tego fajnie wykończony i wyposażony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko typowo eksploatacyjne sprawy czyli olej i filtry.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wypadanie zapłonów przy 70kkm (wymiana świec i cewek rozwiązała problem). W sumie nic strasznego poza ceną, mi udało się za 600pln na częściach ze średniej półki.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]