Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Ram III

Drug, 12 lat temu
Silnik 5.7 345KM 254kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Dodge Ram III 5.7 345KM 254kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
2,85
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Właściwości jezdne podczas holowania ciężkich przyczep. To auto jest stworzone do takiej pracy. Kompletnie nie czuje się takich przyczep za tym autem. Jako holownik jest ideałem.
3,0
Całokształt
Auto o nieprzeciętnych wrażeniach z jazdy. Nawet to, że całkowicie nie trzyma się drogi może cieszyć. Doskonały holownik do przyczep. Beznadziejne auto do przewożenia ładunków. Robi wrażenie, jest piękny, wielki i masakrycznie drogi w utrzymaniu. Jak już przejdzie mgła zachwytu nad amerykanskim fullsizem to zorientujesz się, że masz kilkanaście tysięcy mniej w portfelu. W polskich warunkah warto mieć taką zabawkę jako trzecie auto w rodzinie. Tylko czy Cię na to stać?
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma duży potencjał, ale raczej nie należy do jednostek z rodzaju gniotsa nie łamiotsa.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to zabytek i do tego zabytek jeden z tych mniej udanych. Skrzynie automatyczne mają pomagać kierowcy. Ta w Ramie przeszkadza. Kompletnie nie działa tak jak działają automaty nawet w starszych europejczykach. Działa na obroty. Kompletnie nie uwzględnia obciążeń. Dojeżdzasz do danej predkości i zmienia bieg i nie ma znaczenia czy jedziesz solo, czy z kilku tonową przyczepą. Na szczęście niektóre z Ramów mają Tow/Haul, co zmienia charakterystykę skrzyni do ciągnięcia przyczep. Zmienia charakterystykę, ale nadal nie współpracuje z silnikiem i do tego się psuje na potęgę. Naprawa skrzyni jest tak droga, że się nie opłaca. Lepiej kupić używkę u zaufanego sprzedawcy z Zielonej Góry. Przez trzy lata raz naprawiałem i raz wymieniałem. TRAGEDIA!!!
2,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie niezależne. Wahacze z gównolitu. Niestety tuleje niewymienne. Zwrotnica żeliwna lubi pękać. Przez trzy lata wymieniłem komplet wahaczy, zwrotnicę, ze dwa komplety końcówek drążków kierowniczych no i piasty, które niestety są drogie, a sypią się na potęgę. Piasty wymieniałem dwa razy. Z tyłu resory piórowe. Trochę ich tam jest za mało, bo 600kg ładunku powoduje siadanie na odbojach. Jak na tak wielki silnik i tak wielkie auto to ładowność jest chyba żartem prima aprilisowym producenta. Citroen C15 ma większą ładowność. Ram po zdjęciu kagańca rozpędzi się nawet do 230km/h, ale powyżej 140 km/h zaczynasz witać się z Bogiem. Układ jezdny lepszy niż w II gen, ale nadal prymityw w porównaniu do konkurencyjnej Tundry, czy Titana
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie okna, wysoko, czyli całkiem dobrze. Do tyłu przydają się na początku czujniki cofania, ale po miesiącu jazdy już ich nawet nie słuchałem. Kwestia przyzwyczajenia. Martwy punkt w lusterku z prawej strony. Ogólnie widoczność bardzo dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie ma się do czego doczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje bardzo dobrze, chłodzi bardzo dobrze. Szkoda, że klimatronik i filtr kabinowy w tych rocznikach to jakaś futurystyka, ale ogólnie zimnej zimy i gorącego lata się nie boi.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu czują się jak Bogowie, a pasażerowie z tyłu jak pokutnicy grzechu ciężkiego. Tył kabiny to porażka. Kanapa krótka pod tyłkiem, oparcie pionowe. Siedzi się jak na kiblu w małej przyczepie kempingowej. Lepiej się szybko wysrać i spierdalać.
2,0
Wyciszenie
Ale o jakie wyciszenie chodzi, bo Ram takiego chyba nie posiada ;-) Powyżej 120km/h można wyłączyć radio, bo i tak nic nie słychać
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie na kryzys, a po kryzysie tymbardziej. Jak już docenisz ile kasy wywalasz w komin to sprzedaj to żelastwo i kup sobie małolitrażowego 3l benzyniaka rodem z europy, a spali połowę tego co Ram. 30l LPG średnio to słaby wynik. Butla 230l starcza na 600km
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest drogie więc jakość w stosunku do ceny jest ok. Tundra z tych roczników kosztuje 30% więcej i to coś mówi. Dziwią mnie niektóre ceny Ramów na allegro, ale wiadome jest jedno, można kupić mega kupę za gigantyczne pieniądze, ale nie licz że kupisz mega pieniądze, za mega kupę.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie ten samochód nie zawraca tyłka jakimis drobnostkami. Jak już coś się zaepsuje to 1000zł trzeba wydać najmniej. Czyli w tym oknie opinia jak najbardziej pozytywna
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia szmelc, silnik mocny i dynamiczny, ale trzeba uważać na poziom oleju, bo lubi się zacierać przy niskim poziomie oleju, nie robi gigantycznych przebiegów. 350000 to chyba szczyt marzeń. Zawieszenie awaryjne, krzyżaki wału strzelają, most słaby.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 5.7 345KM 254kW [l/100km]

Średnie zużycie
24,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
23,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
33,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
17,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Ram III