Samochód o klasycznej, niecodziennej bryle, nadwozie prezentuje się nietuzinkowo. Dla mnie jednak to za mało, bowiem wyjątkowo wysokie koszty utrzymania, liczne usterki pojazdu i nader surowe wnętrze, nie zrodziły pragnienia, aby "kupić go ponownie".
Wrażenia
5,0
Silnik
Myślę, że silnik V6 to (obok nietuzinkowej karoserii) najmocniejszy element tego pojazdu, znakomity, niezniszczalny. Przy pokonanych 237 tyś. km. nigdy mnie nie zawiódł.
3,0
Skrzynia biegów
Regularnie wymieniałem olej w przekładni, miała jednak tendencję do szarpania.
2,0
Układ jezdny
Niezwykle mało precyzyjny, luźny układ kierowniczy, zawieszenie miękkie, jazda przez nierówności przypominała pokonywanie fal. Przy wyższych prędkościach pojazd niestabilny. Wyjątkowo podatny także na podmuchy wiatru.
5,0
Karoseria
Niebanalna, ciekawa, klasyczne kanty nawiązujące do surowych terenówek. Mnie się podobał.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność bardzo słaba, musiałem zamontować dodatkowo kamerę cofania, która dawała względne bezpieczeństwo. Nitro ma także wyjątkowo szerokie słupki, które niestety strasznie ograniczają widoczność. Zwłaszcza słupek A skutecznie zasłania przechodniów bądź mniejsze pojazdy.
4,0
Ergonomia
Samochód nie miał zbyt wielu funkcji, wyposażenie raczej surowe, nie ma więc problemu z obsługą, ergonomią.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, świetnie chłodził i dogrzewał. Wadą był jednak brak nawiewów dla pasażerów tylnej kanapy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto pełniło rolę rodzinną, nigdy nie zabrakło nam miejsca zarówno w kabinie - mnóstwo przestrzeni dla pasażerów jak i w bagażniku.
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabe, właściwie trudno o poczucie że pojazd ten był w ogóle wyciszony. Przy prędkościach pozamiejskich nieprzyjemne szumy wynikające także z nieopływowej karoserii.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo wysokie koszty utrzymania, w mieście spalanie na poziomie 18-21 litrów benzyny 95, na trasie ok. 10-13 l. Ponadto silnik potrzebował dolewek oleju - średnio pół litra na przejechanych 1000 km. Szczególnie przy wysokich temperaturach rósł apetyt na olej silnikowy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jest to auto dla osób zdolnych do wieeelu wyrzeczeń, dla mnie zbyt wielu...
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spadki napięcia, problemy z elektryką.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem kilka poważnych usterek:
regenerowałem maglownicę, musiałem wymienić kompresor oraz chłodnicę. Czarę przelała konieczność wymiany wału napędowego - większość firm w Polsce nie podjęła się regeneracji. Wał był wyjątkowo kosztowny, dostępny jedynie w ASO.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.7 205KM 151kW
[l/100km]