Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Durango III

Krzysztof, 6 lat temu
Silnik 5.7 V8 364KM 268kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dodge Durango III 5.7 V8 364KM 268kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Duże auto, które prowadzi się niewspółmiernie lżej niż to by wynikało z jego masy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Durne czujniki. może to przez LPG.
5,0
Całokształt
Wreszcie znalazłem auto, które łączy w sobie wszystkie istotne elementy. Ma ponadprzeciętny wygląd, ma ogromną moc, idealne dla rodziny, względnie ekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Hemi.... i wszystko jasne. Wiele osób śmieje się, że spali wszystko co wleję do zbiornika. Otóż nie. Wcześniej miałem 2012 Mazda CX-9 AWD, potem 2014 Mazda CX-5 2.5. AWD, potem Dodge. 364 KM na LPG spala w mieście średnio 20 l LPG, w trasie (do Włoch i powrót), zapakowany full (4 os. + bagaże) średnio 13.5 L LPG. Obliczyłem, że Hemi wychodzi taniej niż CX-9 (290 KM, 3.7L, 6 AT, ale stara skrzynia) oraz CX-5 (2.5L, spalanie na ok. 10 l benzyny). Wersja Citadel jest w miarę cicha, ale jeśli ktoś kupi R/T lub wstawi sobie tłumiki MagnaFlow to gwarantowany "banan" na ustach przy każdym przyśpieszeniu,
5,0
Skrzynia biegów
Zaczerpnięta z BMW. 8 biegów. Bardzo mile pracuje, wersje z łopatkami (Citadel, R/T) dodają komfortu, aczkolwiek nie używam. Nowoczesna skrzynia gwarantuje niskie spalanie. To przeskok technologiczny względem wcześniej posiadanej CX-9. Więcej koni, więcej cylindrów, a lepiej przyśpiesza i mniej pali. Da się?
5,0
Układ jezdny
Pomimo ogromnej wagi nie jest to wóz z węglem. Na 20" felgach prowadzi się sztywniej i lepiej niż na 18" (zimówki). Dobre czucie nawierzchni. Nie jest to wprawdzie taki komfort jak w Mazda Cx9 czy Cx-5, ale na pewno nie mam nic do zarzucenia.
5,0
Karoseria
2014 r - żadnych objawów rdzy. Póki co....
Komfort
4,0
Widoczność
W tył - przy tym kolosie, nie oczekujmy idealnej widoczności. Po to jest kamera cofania i ogromne lusterka. Durango posiada opcję składania tylnych zagłówków (3 rząd) więc widoczność we wstecznym lusterku dobra. Przód - póki co jeszcze nikogo nie zarysowałem. Maska jest wysoka, auto również. Kamery nie ma. Polecam (dla poruszających się po mieście) montaż czujników parkowania do przodu.
5,0
Ergonomia
Brak negatywów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima na 2 rząd siedzeń, klima na 3 rząd siedzeń. Czego oczekiwać więcej? Ważne - z poziomu kierowcy można zarządzać klimą w 2 i 3. rzędzie siedzeń. Więc jak dzieciaki zaczną się bawić, można im zablokować i ustawić po swojemu. Auto ma opcję rozruchu zdalnego - bajer ale z niego korzystam szczególnie zimą. Te 2-3 min. przed wejściem do auta wystarczy aby siąść na ciepłym fotelu i dotknąć podgrzanej kierownicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom. Porównałem do Jeepa Grand Cherokee Overland. Bagażnik w JCG mniejszy, aż dziwne że aż tak mniejszy. Osoby w drugim rzędzie w JCG - też mają mniej miejsca niż w Durango. Z pozycji kierowcy siedząc w 2015 JCG Overland miałem odczucie klaustrofobii. Naprawdę DD to duże auto i daje ogromną przestrzeń.
4,0
Wyciszenie
brak uwag
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ale czego się spodziewać po Hemi? Opcja eco na 4 cylindry pozwoli oszczędzić te 10% na trasie, ale auto musi wypić. Lepiej auto zbiera się na 8 cylindrach. Miasto - 20-22 LPG, trasa (90 km) - nawet 9-10l, autostrada (140km, full load) - 16 LPG / 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie lepiej kupić Dodge niż JGC (jeśli chodzi o wielkość) oraz Cx-9 (gorsza skrzynia, multimedia). Jeśli komuś zależy na pojemności to może brać 3.6. Limited lub SXT. Jeśli ma być moc to R/T lub Citadel 5.7. Jeśli ktoś chce ciągnąc łódki, przyczepy - 5.7. Po roku jazdy 5.7., wyjazdach na wakacje i w trasy, stwierdzam, że lepiej posiadać 3.6. citadel niż 5.7. Citadel / R/T. 8-mio biegowa skrzynia biegów działa na tyle sprawnie, że nie odczujemy dużej różnicy w silniach (oprócz portfela).
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik spalania stukowego, czujnik niskiego ciśnienia oleju, błedy wskutek wysokiego napięcia (przy przyśpieszaniu) lubią wywalić "checka". To trzeba rozjeździć i znika. Początkowo te błędy traktowałem poważnie, ale kolejne przeglądy na serwisie wykazały, że to błędy sporadyczne i nie mają pokrycia w zużyciu czy usterkach części.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.7 V8 364KM 268kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
24,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dodge Durango III 5.7 V8 364KM 268kW
Średni koszt przejechania 100 km
71,00 zł
15,2
l/100km
21,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dodge Durango III