Duży, wygodny i dynamiczny samochód, nawet dla 7 osób. Coś co waży ponad 2,2 tony, musi spalić (LPG mile widziane). Model dość historyczny, ale wyposażenie zaskakuje. Automatyczna blokada antykradzieżowa drzwi. Włączenie świateł w momencie zamykania/otwierani samochodu, zmiana kąta lusterek bocznych, w trakcie cofania, pomiar ciśnienia w kołach, automatyczne światła zmierzchowe - po zainstalowaniu żarówek dual-led jako świateł dziennych i kierunkowskazów, automatyczne zmierzchowe włączanie świateł mijania jest genialne. Fotel kierowcy z pamięcią dla dwóch osób. Przyciemniane lusterko wewnętrzne i lewe zewnętrze kierowcy. Itd. itp...
Wrażenia
5,0
Silnik
5.7 V8 Magnum - dużo radości z jazdy
5,0
Skrzynia biegów
Mimo 5-ciu biegów, bardzo płynnie przełącza. Skrzynia jest typu "adaptacyjnego", zmienia przełożenia w zależności od stylu jazdy a nie obrotów.
5,0
Układ jezdny
Ja nie narzekam, komfortowy, bałem się efektu "łodzi", ale raczej nie występuje.
4,0
Karoseria
O ile elementy zawieszania, mimo ataków korozji, są w niezłym stanie, o tyle sama karoseria już nie jest taka "dzielna".
Komfort
5,0
Widoczność
To duże autko, nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Trochę "rozproszone" zarządzanie całością.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak już wspomniałem wcześniej, to duże autko, trzeba dać mu chwilę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem ustawne M7 (czyli na 7 osób).
5,0
Wyciszenie
Tłumik ma customowy, dźwięk przy wyraźnym przyspieszaniu słychać, ale jak :) .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Albo fajny, albo tani ....
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko jest obrzydliwie tanie w stosunku do oferowanego komfortu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba go trochę "zrozumieć". Jak się wysiada bez używania stopnia, to łamiemy plastiki przednich siedzeń i zrywamy szycie skóry suwając pewien element naszego ciała po siedzeniu. W czasie ulewy, leje się woda do komory silnika - poprawić uszczelnienie. Zakonserwować wtyki gniazda zasilania przyczepy. Nie używać blokad napędu "na twardym". fatalnie wymienia się żarówki kontrolek deski rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko z 2005, nie miałem poważnych usterek. Ale trzeba dbać o wymianę wszystkich "płynów". nie tylko silnik, ale też mosty, skrzynia biegów oraz mechanizm załączania napędów "terenowych". Silnik - nie przeciągać powyżej 10-12 tys km (uwaga km nie mil - w milach są ustawione niektóre liczniki).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.7 i V8 AWD 350KM 257kW
[l/100km]