Inne
: Całe auto :) Jest na prawdę ogromne, majestatyczne, wygodne - ma super fajny silnik i genialnie się nim jeździ. A w 99% jeżdżę po Warszawie!
Typowy Amerykańczyk!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na nadkolach tylnych i na spodzie drzwi
Inne
: plastiki w środku
Inne
: pękająca notorycznie szyba zegarów
5,0
Całokształt
Fajne, niezniszczalne, meeega przestronne i rodzinne auto z charakterem.
Do tego bardzo wygodne i dynamiczne - wcale nie drogie w utrzymaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zacna jednostka stosowana w wielu autach (w tym Jeep Grand Cherokee) - piękny dźwięk V8 :D
Elastyczny, 238KM przy takiej masie to nie wyścigówka, ale daje radę i się nie męczy. Generalnie silnika się w tych autach nie robi - on po prostu jest i działa :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przerzuca super - mam nalatane prawie 200k i zero problemów. Nawet jakby się pojawiły to skrzynia (komplet) kosztuje 1500zł - nie ma tragedii i sporo tego jest.
3,0
Układ jezdny
Czego się spodziewać po wysokim aucie - buja jak łódką na oceanie :D
Ale to nie jest furka do 1/4 mili ani na tor - to auto do cruisingu i wożenia rodziny. Można wstawić twarde amorki, np. Rancho i ciach - już jest sztywno.
Jak każde wysokie, "terenowe" auto, trzeba uważać w zakrętach, bo można nawywijać.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu doskonała ;)
A do tyłu idzie się przyzwyczaić. Lusterka są wielkości patelni - tu nie ma nic do dodania. A tył? Ludzie...przecież są czujniki parkowania itp, poza tym żona nie narzeka a orłem parkingowym nie jest ;)
5,0
Ergonomia
Tu daję maksymalną ocenę.
Gabaryty auta i jego pakowność i rozmieszczenie to kawał dobrej roboty amerykańców.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co ma działać to działa. W zimę grzeje - latem chłodzi, co tu więcej pisać? :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrz! To jest jedna z największych zalet tego auta - niekończące się miejsce w środku - zarówno dla ludków jak i dla bagaży. Auto jest wielkie, ale dzięki temu można się w środku ganiać - co przy podróży z dzieciakami jest bezcenne.
4,0
Wyciszenie
Jest OK, hałas nie doskwiera - choć przyznam że fajnie by było czasem posłuchać silnika V8 bez otwierania okna ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie, na prawdę. Przykład: lampa tylna komplet 120zł, klocki przód 120zł, tarcze przód 277zł, amortyzator Monroł 250zł szt. itp. No tragedii nie ma.
Wiadomo - silnik duży, masa spora - to i spalić musi swoje. Przy cenie gazy ~2zł koszt przejechania 100km w mieście (!) to 48zł. Na trasie jakieś 36zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wykończenie może nie jak w BMW ;) ale za cenę średniej klasy i nowości auta otrzymujemy fajny, rodzinny, pakowny, wygodny i oryginalny wóz - z wytrzymałym i elastycznym silnikiem nie do za*ebania ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastiki w środku słabawe, pękają, łamią się.
Siedzenia skórzano-skajowe pękają, ale to norma nie tylko w tym aucie.
Notorycznie pęka szyba w obudowie zegarów - wada konstrukcyjna - idzie się przyzwyczaić.
Mechanicznie raczej nic konkretnie przez 2 lata się u mnie nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tą chwilę (2 lata) odpukać nic :)
Czyli teraz pewnie, jak już to napisałem, coś pierdyknie hehe
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 AWD 238KM 175kW
[l/100km]