Silnik
: Jest ogromny jak na Polskie przyzwyczajenia a prawie bezgłośny w tym aucie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Moim zdaniem powinni go poprawić. Jak tarcze się zagrzeją, to "hulaj dusza" czytaj hamowania niet.
Karoseria
: To autko na dość spore drzwi i czasami wymagają regulacji.
5,0
Całokształt
To mocne, wygodne, pojemne (7 osób) i charakterystyczne auto.
Bardzo przyjemne w użytkowaniu.
Nie ma co kryć, eksploatacja kosztuje nieco więcej. Jednak przyjemność z jazdy w pełni to rekompensuje.
Polecam dla ludzi lubiących żyć "nie jak wszyscy".
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny w "odbiorze".
Elastyczny i dobrze dobrany do wagi, gabarytów i napędu auta.
Gang tego silniczka to najwspanialsza muzyka.
4,0
Skrzynia biegów
Działa płynnie. Jedynym nieprzyjemnym mankamentem jest konieczność częstej wymiany oleju a to troszkę kosztuje.
Ogromną zaletą jest dźwignia w kolumnie kierownicy.
4,0
Układ jezdny
Jest to wysokie i miękkie auto. nie należy o tym zapominać. Jazda powyżej 120 km/h jest już troszkę niebezpieczna. Duża nadsterowność powodowana masą auta.
Trzeba pamiętać, że hamulce to jego "pięta achillesowa". Przy zimnych tarczach działają poprawnie jednak wystarczy je podgrzać i ....
Praw fizyki oszukać się nie da.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma co czarować. Nie jest to autko dla osób o niskim wzroście. Ja mam 185 i już się przyzwyczaiłem. Poza tym, duży martwy punkt za przednimi słupkami jak też w lewym lusterku. Za lewym słupkiem w odległości ok 5-6 m od auta, w tzw. martwym polu, spokojnie mieści się postawny mężczyzna.
Jest to problem i trzeba się przyzwyczaić.
Zaś martwe pole lewego lusterka, mieści normalne kombi.
Jednak to wszystko rekompensuje widok nad dachami "przeciętniaków".
5,0
Ergonomia
Wszystko rozmieszczone z głową. Bez zbędnych pozornych udoskonaleń.
To auto z założenia miało być proste i funkcjonalne.
I takie właśnie jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oby wszystkie auta miały takie.
To prawda, że przy zwiększeniu siły nadmuchu robi się głośniej.
Jednak nawiew radzi sobie doskonale na najniższym zakresie a ogrzewanie to czysta przyjemność. Jeździłem nim w dość surowych warunkach tj. -25.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadne dotychczasowe auto nie miało takiej przestrzeni. Przewiezienie dwumetrowej lodówki to żaden problem.
Jedno jest pewne - osoby z agorafobią zapraszamy do zapoznania się z ofertą innych modeli :)
5,0
Wyciszenie
To mnie w nim urzekło. Ogromny silnik, duży prześwit, opony 245 a w środku CISZA.
Mruczenie silnika i cisza...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prawda jest taka, że to duże, ciężkie i pojemne auto. Ponadto stały napęd x4.
Musi swoje spalić i robi to doskonale :)
W mieście to 18-20 l. gazu, za to miłe zaskoczenie w trasie 11-12 l. pod warunkiem, że nie przekracza się 105 km/h.
Ma swoją moc i zachęca do "brykania", jednak to zaraz widać w okienku dystrybutora.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z czystym sumieniem, mogę powiedzieć, że za takie pieniądze daremnie by szukać takiego auta w Europie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To, jak pisałem wcześniej, proste wygodne i bardzo funkcjonalne auto. Projektanci postawili na prostotę i funkcjonalność. Jeżeli coś jest proste to zazwyczaj jest też niezawodne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niewiele mogę powiedzieć. Jeżdżę nim od stycznia a mamy koniec kwietnia.
Jak na razie i jak sądzę dalej tak będzie, wszystko OK.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 238KM 175kW
[l/100km]