Silnik
: Przyspieszenie nie jest jakoś bardzo spektakularne (pasażerowie zawsze są pod wrażeniem) ale to że od najniższych obrotów i z takimi wrażeniami dźwiękowymi przyśpiesza jest niesamowite,
4,0
Całokształt
Charger robi to co do niego należy - zwraca na siebie uwagę. ludzie oglądają się, dzieciaki robią zdjęcia i kręcą tiktoki)
Tym wszystkim przysłania swoje wady. Auto polecam kupił bym jeszcze raz nie żałuję decyzji. Z tym, że jest 1 problem teraz jak przyszedł czas na zmianę to nie wiem co wybrać z 1 strony chcę mieć coś bardziej nowoczesnego ale z 2 strony prosta konstrukcja chargera to jego zaleta - łatwość i taniość serwisu. Następna sprawa, że jest to auto ustawisz na parkingu obok panamery e klasy czy a6 lub bmw 5 to i tak on najbardziej zwraca na siebie uwagę i teraz co wybrać na nastepne auto w tak rozsądnych pieniądzach
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik prostej konstrukcji - praktycznie bezawaryjny - jedyna bolączka to hemitick ale przy częstych wymianach oleju nie ma problemów. mnie przez 4 lata nie dopadło. Awaria w razie czego w porównaniu do innych v8 v6 dość tania w naprawie.
Co do spalania to jest bardzo zróżnicowane. Jadąc krajówkami ok 100km w granicach 9-10l, autostrada do 160km/h 11,5l a już 120km/h bedzie max 9l.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, kiedy ma być agresywna to jest a kiedy ma spokojnie zmieniac biegi to to robi.
3,0
Układ jezdny
Za komfortowy do takiego auta. Brakuje sztywność i precyzji wbrew pozorom to nie jest auto do szybkiej jazdy w zakrętach raczej do sprawnego połykania kilometrów na autostradzie tak do 180-190km/h później to już tylko walka o życie.
5,0
Karoseria
Jak widać, brak rdzy, grube blachy nie to co w dzisiejszych autach szczególnie francuzach. podwozie do zabezpieczenia przed korozją pomalowane tylko podkładem
Komfort
3,0
Widoczność
Do tego trzeba się przyzwyczaić duży garb na masce do tyłu słabo, ale kamera czujniki i lusterka oraz BLIS wszystko ogarniają.
4,0
Ergonomia
jest ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spełnia swoje zadanie w upałach 40st w aucie przyjemnie, skóry z wentylacją - super. Zimą nagrzewa się momentalnie z tym że problem z parowaniem tylnych szyb w szczególności tylnej ale i tak nie potrzebna bo przez nią prawie nic nie widzać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby dorosłe swobodnie podróżują, piata okazjonalnie (wysoki tunel)
pasażer z przodu ma duzo miejsca na nogi ale komora silnka v8 zabiera trochę z szerokość - dość specyficzne.
Ja 180cm za mną syn 180cm bez problemu
3,0
Wyciszenie
No tutaj niby coś kombinowali podwójne boczne szyby ale niestety szału nie ma. Silnik praktycznie nie słyszalny jadac równo i to nieważne czy 50 czy 200km/h ale odgłosy od drogi szumy słyszalne aczkolwiek znośne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest zaskakująco tanie w utrzymaniu - bezawaryjne, przez 4 lata zmieniona pompa wody bo sie pociła profilaktycznie rolki ( po 40zł) i pasek alternatora ( 100zł).
2,0
Stosunek jakość/cena
No niestety w tym przypadku płacimy tylko i wyłącznie za legendę i wygląd auto jest dobrej jakość ponieważ konstrukcja jest toporkiem krzesana ale niestety nie idzie to w parze z nowoczesnością. Z drugiej strony w porównaniu do kolejnej a6 czy 5tki to tanio.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych awarii od 70tyś do 125tyś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 120 wymiany (ale jeszcze bez objawów) wymagała podpora wału napędowego koszt 600zł)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.7 HEMI V8 375KM 276kW
[l/100km]