Jeżdziłem tym autem Stanach (tygodniowe wypozyczenie kosztuje niecałe 400$),
Auto świetnie się prowadzi, a standartowy silnik HEMI jest rewelacyjny, chociaz nie zauważyłem dużo niższego spalania, niż w "klasycznych" V8.. ale osiągi, przy jego masie i gabarytach były imponujące
Mimo dość sportowej charakterystyki, spisuje się świetnie na długich trasach (sam zrobiłem nim ok 1000 mil)
Jedyne do czego mogę się przyczepić to deska rozdzielcza, która jest całkiem ładna (zwłaszcza zegary), ergonomiczna i baaardzo duża.. jest niestety wykonana z bardzo twardego i niezbyt przyjemnego w dotyku plastiku (jednak nie słyszałem żadnego skrzypienia, to na polskich drogach, zapewne szybko zaczełaby wydawać nieprzyjemne odgłosy).
Podsumując muszę stwierdzić, że jest to bardzo dobre auto, warte każdego centa na amerykańskim rynku (20-30000 $)- niestety w polsce jego cena, napewno zostałaby podwojona przez importerów chcących wcisnąć to auto tzw. nowobogackim.. a to auto raczej kojarzy mi się z "niebieskimi kołnierzykami".
PS. zdjęcie w tym artykule to jakaś niedorzeczność, jest to samochód koncepcyjny z połowy lat 90´ a nie obecny Dodge Charger, który prezentuje się dużo lepiej!
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.7 i V8 354KM 260kW
[l/100km]