Ocena kierowcy - Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting
_greg,
16 dni temu
Silnik 3.6 VVT 283KM 208kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
142 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Ilość miejsca. Auto jest przepastne. Ale silnik to też mile zaskoczenie. Bardzo zrywyny jak na ponad 2 tony.
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony i nie dalbym rady zastąpić go żadnym autem europejskim tych gabarytów czy to Espacem IV czy Galaxy albo Sharanem bo tutaj po rozlożeniu 3 rzędu siedzeń nadal zostaje prawie 600 l bagażnika mimo że nie jest on już zorientowany poziomo a pionowo. Kupilem go dla 6 osobowej rodziny 2+4. Dla 2+3 europejczycy by wystarczyli, mi starczal Berlingo i też bylo super. Ale przy większej nie ma się co zastanawiać tym bardziej że cena amerykańca jest niższa niż europejskich VANów. Dostaje się za to więcej, zarówno silnik bo 3.6 i niecale 300 koni, miejsca - więcej o 40cm dlugości, wyposażenie jak na europę premium to niestety co za tym idzie masa bo aż 200 kg różnicy. Ogólnie więcej auta za mniejsze pieniądze. Wyposażenie standard większości na naszym rynku obejmuje 2 stefową klimę, tempomat, multimedialne radio (bez androida niestety), dupogrzeje i grzaną kierownicę, pelną elektrykę drzwi i bagażnika (do przesady bo po co komu 3 guziki otwierania bocznych drzwi???), skladane w podlodze fotele, kilka ladowarek na pokladzie, wiele schowków ( w podlodze jest tyle miejsca co w calym bagażniku auta klasy B typu Corsa), a w dodatkowym wyposażeniu wyjścia HDMI pod PlayStation i ekrany w suficie. Z minusów to przy tym miękkim zawieszeniu które daje komfort czuć że nie jest to auto wyścigowe i w zakrętach się trochę przechyla, ale taka uroda ciężkich VANów. Minusem tego auta jest też ubogi system nawiewów, mianowicie nie da się osobno nawiewać na samą przednią szybę bo wieje też na nogi, tak samo jak na samą górę. Grzane fotele są też tylko z przodu. II i III rząd nie są grzane. Za silnik dalem maxa bo przy tej masie on na prawdę dobrze idzie. W testach pól sekundy lepiej niż oficjalnie. 8s do stówy w takim klocu czyli tyle ile w mniejszych europejczykach z turbo o 50 koni slabszych. Skrzynia dziala komfortowo czyli nie spina się, nie jest szybka to na pewno. Zawieszenie jest dostosowane do auta czyli komforotowe, mogloby się mniej przechylać. Typowa kanapa. Generalnie w mieście przy normalnej nie szalonej jeździe to auto pali 14,5 benzyny lub 18 LPG. Na trasie na spokojnie 9 benzyny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam moc, europejskie VANy mają tyle tylko w topowych wersjach turbo.
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna ilośc miejsca. To auto stworzone dla 6 osobowej rodziny. Przy 4 osobowej bym nie kupil ze względu na gabaryty i trudności manewrowe w ciasnym mieście. Chociaż kto wie... przypadlo mi do gustu. Niemniej jak ktoś nie otwiera 3 rzędu siedzeń jak ja to takie auto jest mega duże i zaspokoi potrzeby każdego. Generalnie to nie rozumiem po co komu SUVy. Taki VAN jest dużo większy i bardziej praktyczny. Full wypas i duży prześwit.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu daję piątala bo za tę jakość to auto kosztuje najmniej na rynku. Jakbym byl 3 razy bogatszy to nadal nie szukal bym dalej. Nie ma po co. Skóra, podwójna klima, dobre radio, 3 rzędy siedzeń i nadal duży bagażnik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 VVT 283KM 208kW
[l/100km]