Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting

Grzegorz, 10 lat temu
Silnik 3.6 VVT 283KM 208kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mały autobus z dynamiką i własnościami jezdnymi porządnego samochodu klasy średniej
5,0
Całokształt
Ogromny krążownik dający niesamowity komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa
Wrażenia
5,0
Silnik
Z jednej strony nie czuje się zazwyczaj dostępnej mocy. Auto woli spokojną jazdę (skrzynia biegów...). Z drugiej strony gdy się chce przycisnąć nieco mocniej, daje wiele przyjemności z jazdy i potrafi zadziwić. Ostry start spod świateł może zadziwić niejednego :)
4,0
Skrzynia biegów
Radzi sobie z mocą silnika. Przyspieszanie od zera to bajka. Spokojna jazda również bez szarpnięć i żadnych problemów. Natomiast w kwestii reakcyjności i redukcji w przypadku bardziej zdecydowanego przyspieszenia - wiele jest do poprawienia. Skrzynia działa najpierw z dużym ociąganiem, a następnie zbyt nerwowo. Dodatkowo człowiek ma wrażenie, że silnik prawie nie ma momentu obrotowego i każda chęć przyspieszenia pod górkę równe jest redukcji biegów.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się nadzwyczaj lekko, stabilnie i przewidywalnie. Układ jezdny daje naprawdę duże poczucie bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Wymiary samochodu powodują, że czujniki cofania wydają się niezbędne. Poza tym widoczność jest idealna.
5,0
Ergonomia
Prosto, logicznie i bez fajerwerków. Jedynie hamulec ręczny mógłby być bardziej cywilizowany, niż uruchamiany dedykowanym, małym pedałem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trójstrefowa, automatyczna klimatyzacja jest bardzo fajna, ale precyzja i skuteczność jej działania czasem pozostawia wiele do życzenia. Latem schładzanie tyłu wymaga obniżenie temperatury dla 3-ciej strefy dobrze poniżej 20 stopni. Zimą rozgrzanie całego wnętrze też trochę trwa. ogólnie jednak całkowicie spełnia swoją rolę, a o to przecież chodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromny, wygodny i nie pozostawiający żadnych kompromisów w kwestii przestrzeni wewnętrznej. Idealny samochód na długie podróże.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać wyraźnie tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Na autostradzie, przy 150km/h silnik ma tylko 2500 obrotów/min i jego odgłosy są w zasadzie niezauważalne przy szumie wiatru i opon
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 14-15l LPG nie jest małe, ale to z drugiej strony cenowo jest to to samo co 7l benzyny, czyli koszt eksploatacji średniego kompakta. Ceny materiałów eksploatacyjnych standardowe. Jedyne ale: wymiana oleju (6l) i filtrów teoretycznie co 13 tys km. Dodatkowo klocki hamulcowe przednie (nieoryginalne zaznaczam) wytrzymały 10tys km. Masa auta i automat robią na pewno swoje, ale i tak to lekka przesada. Pozostaje mieć nadzieję, że to wina kiepskiej jakości zamiennika firmy Atlas...
5,0
Stosunek jakość/cena
Za roczne auto w specyfikacji Crew, sprowadzone ze Stanów po uderzeniu w tył i orzeczeniu szkody całkowitej a następnie naprawione w Polsce, z udokumentowanym przebiegiem 15 tys km (jeździło faktycznie 3 miesiące przed wypadkiem w wypożyczalni) zapłaciłem tyle co za nowego, przeciętnie wyposażonego kompakta. Jak dla mnie, wartość samochodu w stosunku do ceny bezkonkurencyjna na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory, brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak do tej pory brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.6 VVT 283KM 208kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting