Ocena kierowcy - Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting
Grzegorz,
10 lat temu
Silnik 3.6 VVT 283KM 208kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
44 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Mały autobus z dynamiką i własnościami jezdnymi porządnego samochodu klasy średniej
5,0
Całokształt
Ogromny krążownik dający niesamowity komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa
Wrażenia
5,0
Silnik
Z jednej strony nie czuje się zazwyczaj dostępnej mocy. Auto woli spokojną jazdę (skrzynia biegów...). Z drugiej strony gdy się chce przycisnąć nieco mocniej, daje wiele przyjemności z jazdy i potrafi zadziwić. Ostry start spod świateł może zadziwić niejednego :)
4,0
Skrzynia biegów
Radzi sobie z mocą silnika. Przyspieszanie od zera to bajka. Spokojna jazda również bez szarpnięć i żadnych problemów. Natomiast w kwestii reakcyjności i redukcji w przypadku bardziej zdecydowanego przyspieszenia - wiele jest do poprawienia. Skrzynia działa najpierw z dużym ociąganiem, a następnie zbyt nerwowo. Dodatkowo człowiek ma wrażenie, że silnik prawie nie ma momentu obrotowego i każda chęć przyspieszenia pod górkę równe jest redukcji biegów.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się nadzwyczaj lekko, stabilnie i przewidywalnie. Układ jezdny daje naprawdę duże poczucie bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Wymiary samochodu powodują, że czujniki cofania wydają się niezbędne. Poza tym widoczność jest idealna.
5,0
Ergonomia
Prosto, logicznie i bez fajerwerków. Jedynie hamulec ręczny mógłby być bardziej cywilizowany, niż uruchamiany dedykowanym, małym pedałem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trójstrefowa, automatyczna klimatyzacja jest bardzo fajna, ale precyzja i skuteczność jej działania czasem pozostawia wiele do życzenia. Latem schładzanie tyłu wymaga obniżenie temperatury dla 3-ciej strefy dobrze poniżej 20 stopni. Zimą rozgrzanie całego wnętrze też trochę trwa. ogólnie jednak całkowicie spełnia swoją rolę, a o to przecież chodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromny, wygodny i nie pozostawiający żadnych kompromisów w kwestii przestrzeni wewnętrznej. Idealny samochód na długie podróże.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać wyraźnie tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Na autostradzie, przy 150km/h silnik ma tylko 2500 obrotów/min i jego odgłosy są w zasadzie niezauważalne przy szumie wiatru i opon
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 14-15l LPG nie jest małe, ale to z drugiej strony cenowo jest to to samo co 7l benzyny, czyli koszt eksploatacji średniego kompakta. Ceny materiałów eksploatacyjnych standardowe. Jedyne ale: wymiana oleju (6l) i filtrów teoretycznie co 13 tys km. Dodatkowo klocki hamulcowe przednie (nieoryginalne zaznaczam) wytrzymały 10tys km. Masa auta i automat robią na pewno swoje, ale i tak to lekka przesada. Pozostaje mieć nadzieję, że to wina kiepskiej jakości zamiennika firmy Atlas...
5,0
Stosunek jakość/cena
Za roczne auto w specyfikacji Crew, sprowadzone ze Stanów po uderzeniu w tył i orzeczeniu szkody całkowitej a następnie naprawione w Polsce, z udokumentowanym przebiegiem 15 tys km (jeździło faktycznie 3 miesiące przed wypadkiem w wypożyczalni) zapłaciłem tyle co za nowego, przeciętnie wyposażonego kompakta. Jak dla mnie, wartość samochodu w stosunku do ceny bezkonkurencyjna na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory, brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak do tej pory brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 VVT 283KM 208kW
[l/100km]