Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caravan IV Minivan

McGregor, 15 lat temu
Silnik 3.3 SE 182KM 134kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Dodge Caravan IV Minivan 3.3 SE 182KM 134kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Moje autko jest z prywatnego importu. Miałem możliwość porównania kultury pracy zawieszenia z Voyagerem - uważam że zestrojenie charakterystyki z rynku USA jest dużo bardziej komfortowe i korzystniejsze. Poza tym zaskakujące są możliwości dynamiczne tego ciężkiego samochodu z niewysilonym silnikiem (ale V6).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : na naszych drogach szybko zużywają się elementy gumowe zawieszenia (drążków)
Układ elektryczny : Zaraz po kupieniu przetarł się kabel zasilający moduł ABS - nie wiadomo dlaczego.
5,0
Całokształt
To jest mój 10 samochód, co prawda tylko raz miałem nowy (Nexia), raz w podobnym wieku (C5), pozostałe były starsze, ale w tym wreszcie poczułem komfort bezproblemowego codziennego użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Odgłosy pracy super, no może trochę za mało gardłowy bulgot.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę czasu wymaga nauka jeżdżenia z automatem tego typu - reakcja na kick-down jest opóźniona (można się przyzwyczaić). Trudno wyczuć granicę między redukcją o 1 a o 2 biegi. Czasami przy zbyt nerwowym naciskaniu na pedał \"gazu\" automat głupieje (mam zrzucić czy zredukować????) i w efekcie zmiana odbywa się z niewielkim szarpnięciem. Może to jest kwestia regulacji skrzyni?
4,0
Układ jezdny
Jeżeli zrozumiemy że to nie jest samochód do usportowionej jazdy - jest OK
Komfort
5,0
Widoczność
Nawet do tyłu parkowanie bez czujników jest bezpieczne (oczywiście że jast daleko do szyby, ale to nie PF 126)
4,0
Ergonomia
Trochę wzrostu posiadam, przednie fotele niby \"kapitańskie\", ale brakuje długości siedzenia i regulacji wysokości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do tyłu wieje tylko spod przednich siedzeń. Trzeba o tym pamiętać przy pakowaniu tobołków.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przydałaby się regulacja przesuwu foteli w środkowym rzędzie - wymuszona (stała) odległość od pierwszego rzędu czasami mogłaby być 3 - 5 cm większa.
3,0
Wyciszenie
Szczytem wyciszenia to on nie jest. Wyraźnie słychać odgłosy opon. Ale nagłośnienie R-CD fabryka wyposażyła w piękne basy - daje się pogodzić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak chcemy być zawsze w czołówce peletonu - będzie wciągać paliwo jak wielbłąd. Jeżdżąc delikatniej, niewiele tracimy na dynamice, na przeciętnej szybkości wcale, a spalanie wyraźnie spada. Szybko odzwyczaja od ruszania z piskiem (chociaż efekt jest pociągający).
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli potrzebujesz naprawdę pakownego autka - to jest to.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Konieczność wymiany drobnych elementów zawieszenia (za niewygórowaną cenę dostępne są dobrej jakości części nie tylko oryginalne)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniam płyny w terminie, części zawieszenia jak się tylko odezwą, poza tym po prostu wsiadam i jadę. Przez 1,5 roku nakręciłem ponad 60 tys km - żadnych większych nakładów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.3 SE 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caravan IV Minivan