Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caravan IV Grand Caravan

Mazi, 12 lat temu
Silnik 3.8 218KM 160kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 255 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Dodge Caravan IV Grand Caravan 3.8 218KM 160kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wspaniałe benzynowe V6
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : tylko ta skrzynia straciłem sporo czasu.
Układ elektryczny : masa na rozruszniku, jakoś dziwnie ten element jest zaprojektowany
4,0
Całokształt
Jeżeli ktoś szuka auta za rozsądne pieniądze, zamontuje LPG i trafi na dosyć zadbany egzemplarz to będzie więcej jak zadowolony, jeśli ktoś szuka ścigacza lub miejskiej bzdzinki to sorry nie ten typ pojazdu. Tutaj liczy się wygoda, komfort i przestrzeń wewnątrz.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest stara amerykańska konstrukcja, nie tam doładowanie, nie tam turbo, idzie wspaniale z dołu, brzmi świetnie, 6 garów w układzie V jest na prawdę dobre, jak widzicie taki przebieg nie robił na nim większego wrażenia, odpali nawet w -35 stopniach. wymiana świec i przewodów co 60 tyś km. Te silniki są niezawodne, brak paska rozrządu :)są niezawodne koła zębate.
3,0
Skrzynia biegów
Automat o 3 przełożeniach plus nadbieg. Kickdown działa z lekkim opóźnieniem, skrzynia troszkę pomyśli ale nie ma tragedii, jeżeli spokojnie obchodzimy się z pedałem gazu to biegi zmieniają się niewyczuwalnie. Tak częsta wymiana oleju z filtrem to podstawa długiego jej życia, jeżeli chcecie szybko jeździć tym autem (>160 km/h) koniecznie dodatkowa chłodnica oleju na skrzynię.
4,0
Układ jezdny
Jak wsiadłem do tego auta po raz pierwszy byłem bardzo ale to bardzo miło zaskoczony, nie jest tak miękki jak chrysler, ale też nie jest super twardy jak t5. Z tyłu resory piórowe, tak wiem troszkę stare rozwiązanie ale nie ma tragedii co do komfortu jazdy, jeżeli jedzie komplet osób (siedem) to jest faktycznie miękki. Na nasze drogi według mnie jest ok, dobrze tłumi nierówności i dziury, wysoki profil opony co powoduje że jej nie przetniemy na naszych \"wyrobach drogo podobnych\", jeżeli coś stuka w zawieszeniu to kosztuje na prawdę niewiele.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, nawet bardzo dobrze, grand jest duży, ale nie jest to problem jak ktoś cofa i nie widzi tyłu auta to jest taki wynalazek jak kamera cofania, czujniki cofania. Ja nigdy nic autku nie zrobiłem przy cofaniu, lusterka są duże i bardzo w nich dobrze widać.
5,0
Ergonomia
Mnie ten samochód przypadł do gustu. Dla mnie wszystko pod ręką, nie jest jakiś super skomplikowany, niektóre pomysły super jak np. uchwyty na kubki do kawy, dodatkowa osłonka przeciwsłoneczna, przyciski do sterowania automatyką umieszczone pod sufitem, schowek między siedzeniami zamykany na kluczyk i z możliwością przenoszenia do drugiego rzędu siedzeń. Automatyczne otwierane drzwi przesuwne z obu stron auta i tylna klapa, oczywiście także z pilota, torby z zakupami w ręce a tu ludzie na parkingu kopary z ziemi zbierają bo autko samo otwiera klapę lub drzwi :) robi wrażenie:0)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie niesamowite, -35 na zewnątrz a po kilku minutach w środku na prawdę ciepło, jazda bez czapki i rękawiczek, w lecie klima tak mocno chłodzi że można się poczuć jak w lodówce, mało tego miałem 3 strefowy układ wentylacji więc działało to super w całym aucie i z przodu i z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to super wóz do podróżowania na dalekich odcinkach, 1000 km za jednym zamachem nie robiło na mnie większego wrażenia, pasażerowie byli praktycznie odcięci od świata, nie czuje się dziur, przestrzeń nieporównywalna do ut osobowych, nie trzeba się składać w paragraf przy wsiadaniu i wysiadaniu, można się w czasie jazdy przemieścić z przodu to tyłu bez problemu. Jak najbardziej nadaję się do wszelkiego rodzaju figli:):):)
4,0
Wyciszenie
Dobrze przy prędkościach 160-180 km/h da się rozmawiać przez telefon, dobre ciche opony i jest ok, to jest dosyć opływowy samochód więc jak ktoś ma świst gwizd w aucie to chyba ma jeden samochód zrobiony z czterech, przy prędkościach miejskich dosłownie nic nie słychać co się dzieje poza autem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż można to krótko opisać ile wlejesz tyle spali. Jo ostro jeździłem więc nie schodziło spalanie poniżej 18 l lpg i praktycznie tyle samo pb. Na szczęście silnik spali wszystko w instrukcji jest napisane że minimum jakie możemy zalać to 88 oktanów a maks 96.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nigdy nie zdarzyło się tak że nie miałem kasy na to co się popsuło i to uważam za bardzo dobre. Najgorzej jak coś się wysypie a my nie mamy siana na naprawę. Auto stoi i rdzewieje. A w tym przypadku to koszty utrzymania są niskie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeba szukać ze świecą niestety praktycznie wszystkie auta za wielkiej wody to trupy do reanimacji, w nich popsuje się wszystko, uwaga na elektrykę, szybko śniedzieję przewody po nakłuwane, masa na rozruszniku często przerywa i klops, wypadanie zapłonu, to wymiana przewodów i świec, szybko kończą się klocki i tarcze hamulcowe, na szczęście są dosyć tanie,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów, ja robiłem trzy razy. Raz zapłaciłem a pozostałe dwa były na reklamacji, trafiłem mechanika który chciał zbić majątek na jednej skrzyni i zamontował używane graty do środka, no cóż w moim przypadku się zemściło bo robił skrzynię na swój koszt. Wcale mi nie było przykro:) Tak na prawdę to w Polsce jest tylko kilku mechaników co wiedzą jak naprawiać skrzynie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
23,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caravan IV Grand Caravan