Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caravan III Grand Caravan

wojtek, 17 lat temu
Silnik 3.0 V6 152KM 112kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Dodge Caravan III Grand Caravan 3.0 V6 152KM 112kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : "elastycznosc" w czasie jazdy. Potrafi bardzo szybko przyspieszc i nie "wywraca" sie przy hamowaniu. Jezdzi sie jak osobowym. Jak na takie auto jest wygodnym srodkiem transportu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : napinacz paska apedzajacego alternator i pompe wspomagania kierownicy siada czesto w vanach. W cagu 7 lat wymienialem ten napinacz okolo 6-7 razy
3,0
Całokształt
Jestem pierwszym i jedynym wlascicielem - tanie auto, niski komfort ale przy odpowiedniej obsludze jezeli sie kupi auto od nowego mozna jezdzic smialo do okolo 0,5mln km bez specjalnych problemow. Pozniej to loteria, jak sie wysuszy to sie wykruszy Uwazam, ze jezeli jest juz 45 facetow, ktorzy maja vana to zrobcie forum i bedziecie pisac o klopotach dowiadujac sie roznych ciekawych rzeczy zamiast placic mechanikom za to, ze oni musza wiedziec a wy nie.
Wrażenia
4,0
Silnik
odpowiednio dotarty jest dynamiczny i pozwala na szybka jazde ale nie mozna to porownac do jazdy Mercedesem
3,0
Skrzynia biegów
psuje sie modul, przy usterkach skrzyni biegow mechanicy sugeruja od razu naprawe skrzyni - koszt $1.100 a siada modul - koszt $350. Przy przebiegu 280 tys km modul byl wymieniany dwukrotnie. Sa opinie, ze w vanach siada wczesnie skrzynia. Uwazam, ze jest to brak odpowiedniej obslugi a ksiazka manualna powinna podawac koniecznosc wymiany oleju i filtra nie co 50tys mil/80tys km ale co 35tys mil/55 tys km. Przy wymianie oleju w transmisji nalezy obserwowac nadmiar ilosci opilkow metalu z trybow poszczegolnych biegow- wylapywanych przez magnes znajdujacy sie w filtrze oleju do transmisji. Objawy uszkodzenia modulu transmisji to gwaltowne spadki mocy i brak mozliwosci przelozenia na 3 bieg. Nie nalezy wpadac w panike, ze siadla skrzynia ale zazadac testu takiego jaki przeprowadza sie rutynowo po zapaleniu sie swiatelka "check engine". wtedy na pewno pokaze uszkodzenie modulu poniewaz informacje o tym sa zapisywane w module jezeli jest on niesprawny. Bywa, ze uszkodzenie modulu transmisji nie jest pokazywane przez zapalenie check engine natomiast zdarza sie, ze w starszych samochodach swiatelko to zapala sie ale jest to sprawa instalacji elektrycznej i stykow.
3,0
Układ jezdny
bardzo wrazliwy na slabe drogi, przednie zawieszenie trzeba sprawdzac i kontrolowac zbieznosc, cisnienie w oponach bo od razu trzepie po kierownicy
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest bardzo dobra
3,0
Ergonomia
w tym aucie ergonomiczne sa kluczyki
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do niczego, w lecie za goraco a w zimie czlowek marznie albo trzeba na max trzymac caly czas ogrzewanie co powoduje koszty na paliwie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest duzo miejsca, a po wyjeciu siedzen mozna bez problemu robic przprowadzki :0)
3,0
Wyciszenie
glosny- kiepskiej jakosci materialy
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam ciezka noge i wlasciwie nie wiem ile on pali, zazwyczaj wyciagam 340 mil/550km z pelnego baku. Podane nizej liczby o spalaniu sa z "kapelusza"
3,0
Stosunek jakość/cena
nie mam zdania. wszystko co jezdzi jest za drogie w porownaniu do kosztu wytworzenia. zakup i utrzymanie samochodzu to duze i niepotrzebne wydatki ale bez auta ciezko a w niektorych miejscach niemozliwe zyc
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dobre auto z nizszej polki ale "grubo ciosane" zrobione byle jak z kiepskich materialow. Przebieg ponad 250 tys km cieknie silnik i transmisja nie mowiac o uszczelniaczach. Siada czesto napinacz paska alternatora oraz modul automatycznej skrzyni biegow. Przednie zawieszenie siada dopiero po 200 tys ale przy jezdzie na dobrych drogach mozna to podwyzszyc. auto dla "leniwego" kierowcy, jak ktos ma ciezka noge to lepiej kupic cos innego. Osiagi silnika 3l oceniam na 5 a skrzynia automatyczna jezeli jest sytematycznie przegladana pozwala na dynamiczna jazde tym samochodem.Rozpedzenie tego samochodu od 0 do 60 mil to 8.5s co jest uwazam rewelacyjne na tej klasy samochod, ale o zuzyciu paliwa wole nie pisac.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
patrz wyzej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caravan III Grand Caravan