Po 60 tysiącach z czego duuuużo w trasie swierdzam: Jest to bardzo uniwersalne auto, pojemne, szybkie, wygodne, oszczędne, nie boi się krawężników i dziur, tanie w zakupie i piękne. Owszem jest dość plastikowe w środku ale za około 2500pln można kupić skórzane wykończenie podłokietnika i drzwi niemieckiej firmy vmaxx i po temacie. Do tego tak jak pisałem o za miękkim zawieszeniu, zamienne sprężyny Eibach i dwie podstawowe przywary Calibra odchodzą w niepamięć.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest krytykowany za \"amerykański\" charakter. Faktycznie przy większych predkościach przydałoby się więcej stabilności. Z drugiej strony jest to auto bardzo komfortowe i płynące. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje wiecej trakcji wystarczy kupić zestaw sprężyn Eibach obniżających o 3cm i utwardzających samochód-okolo 900pln.
Komfort
2,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy nastiawionym chłodnym nawiewie spód szyby pokrywa się szronem-coś w tym rodzju, upierdliwe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Słabo wycioszone nadwozie i silnik. Czy coś jeszcze mozna wyciszyć?;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie, 4 osoby, bagaże, klima, 120km/h, 5,8-6 litra. W mieście 6,8-7 litórw maksymalnie. Przy czym w mieście jeżdzę dynamicznie i nie oszczędzam gazu. Ceny przglądów conajmniej 800pln, duży po 60 tyśiącach około 2000pln brrr.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Włącznik wiatraka chłdonicy zaciął się i działa cały czas, cieknący amortyzator, skrzypiący łącznik w zawieszeniu czy coś w tym stylu. Naprawa błyskawiczna na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRD 138KM 101kW
[l/100km]