Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caliber

TM, 14 lat temu
Silnik 2.4 i 16V 173KM 127kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 49 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Dodge Caliber 2.4 i 16V 173KM 127kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność !, Przemyślne rozwiązania techniczne, Wydajność klimatyzacji, Wygoda przy jazdach na długich trasach.
5,0
Całokształt
Gdy kupowałem to autko to miałem mieszane uczucia - nie znałem tej marki, a pozatym było ze stanów. Ale nie zawiodłem się. Auto jest warte zainteresowania, sprawia przyjemność z jazdy, jest ekonomiczne i pozatym .... ten wygląd :) Moim zdaniem jest to wulgarnie piękny samochód, który za każdym razem wzbudza emocje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze, co prawda nie czuć tych 170 KM ale auto ma wagę i silnik ma co pchać. Ciekawe jest to, iż nieważnie jak auto mocno zapakujemy to ciągle tak samo przyspiesza. Tak jak gdyby komputer sprawdzał ile potrzeba mu pary i tyle dozował mocy. Komputer chyba analizuje obciążenie i nie pozwala aby przeciążyć silnik - to mądre posunięcie.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, skrzynia doskonale zestopniowana pod wzgledem długich tras. Jedynka krótka i niespecjalnie wystrzałowa. Dwójka już lepsza - zaczynamy doganiać samochdy, które na światłach wystartowały. Trójka - tu zaczyna się jazda - kiedy inni już włączają 4 bieg my przy obtotach poniżej 4 tyś normnalnie ich wyprzedzamy. Czwarty bieg służy do tego aby normalnie jeżdzić w mieście przy obrotach na poziomie 2 tyś. Piatka - nazwałbym to bez mocy ale do celu. Przy 3200 obr mam ponad 140km/h, przy 3900 obr mam juz ponad 160 km/h, gdy mam 4400 obr już 190 km/h. To podobne obroty jak u diesla przy tych prędkościach. Na autostradach ustawiam tempomat na 138 km/h i bujam się całe setki km przy niewielkich obtotach i kosztach paliwa poniżej silników typu TDI !!!
5,0
Układ jezdny
Jeździ po wszytstkich drogach i trzyma się dobrze. Pewne zachowanie bez stresu nawet przy 190 mkm/h. Nie kołysze, nie podskakuje, jest doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, nie jest to van więc nie porównujmy go do tego typu aut. Widać we wszystkie strony, a jak nie widać to trzeba wykupić dobre ubezpieczenie :). Nigdy jeszcze niczego nie zahaczyłem więc nie widzę problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czytelne, intuicyjne, bez potknęcia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ciepło się robi bardzo szybko. Klima działa rewelacyjne, byłem na południu Włoch ( + 36 stopni )i musiałem klime zmiejszać bo zimno wiało przeraźliwie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem, nogi można wyciągnąć na maxa i jeszcze jest miejsce ( mam 178 cm wzrostu ). Na długie trasy - perfekcyjnie. Tylne fotele można odchylić jak w vanach. Przedni fotel można tak wysoko podnieść, że siedzi się jak na stołku :). Fotele bardzo wygodne - robię trasy ponad 2 tys km w jedną stronę więc wiem co piszę !.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h wspaniale, póżniej nieco gorzej. Silnika wogóle nie słychać ale niestety opony 18\" calowe robią szum. Cóż, jak się ma takie felgi jak w amerykańskich teledyskach to chyba musi je być słychać !
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze, jak na taką moc i wagę auta to rewalacyjnie. Moje dane zużycia paliwa dotyczą LPG, nie benzyny. Od poczatku założyłem profesjonalną instalację LPG i autko jeździ bez potknięć. Przy wymianie oleju po 15 tyś km, olej nadal jest złoty, i silnik nie bieże nic ! Koszt przejechania 100 km na autostradzie ze stałą prędkością 138 km/h ! ( tempomat ) to 24 zł ! - przy takiej prędkości autko zapakowane wraz z bagażnikiem dachowym, 3-ma osobami i pełnym zapakowaniem na wakacje, spalio tylko 12,5 litra gazu LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy tej cenie i tym wyposażeniu .... rewalacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC, NIC, NIC totalnie nic a przejechałem już prawie 50 tyś km. Gdy jedę na przegląd nie mam stresu :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całkowicie bez stresu, byłem autkiem kilka razy w hiszpanii, włoszech, chorwacji, francji. Tankuję Gaz i śmigam.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 16V 173KM 127kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caliber