jeżdziłem Syreną, F125, Polonezem, Forem Mondeo 1999r. Xsarą 2001r., tu jest najlepiej, nawet małe krawężniki są niewyczuwalne, a niestety nie mam doświadczeń w jeździe np. 150km/h na krętych górskich trasach, a na szerokim asfalcie przy np. 180km/h jest super, nawet teściowa nie zauważy co się z nią dzieje.
Komfort
4,0
Widoczność
bez problemu, to chyba zasługa tych dużych lusterek (luster) bocznych
4,0
Ergonomia
juz się przyzwyczaiłem i jest fajnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasażer obok - wygoda, ale pasażerowie z tyłu - tragedia, i nie chodzi tu o ilość miejsca ale o to, że muszą być koniecznie zapięci w pasy, bo się zssuwają z siedzeń przy nieco gwałtowniejszych manewrach autkiem
4,0
Wyciszenie
oczywiście przy zasuniętych szybach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niesamowite. Podejrzewam, że krasnoludki dolewają mi w nocy paliwo do zbiornika. A tak serio, to to jakość paliwa ma pierwszorzędne znaczenie jeśli chodzi o moc i zużycie paliwa. Mam kłopot z opisem tej pozycji zwłaszcza w narzuconych przez formatkę do wpisywania wartości w l/100km zużycia paliwa. Tym autem można spalić (jak się ktoś uprze) i 4,5 l/100km. Ale latem przy włączonych reflektorach, z klimą i w korkach, na dróżce np. do Władysławowa??? Mój wynik to 5,5 l/100km na 2200 km w 21 godzin (z przerwą ca. 2 godz. na prom z Dunkierki do Dover).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką kasę - samochód oszczędny, pojemny, bezpieczny i mocny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Okna czasem skrzypią przy zamykaniu, hamulce piszczą jak jest mokro, ale za 2 tys km przegląd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sądzę, że układ hamulcowy (przynajmniej w moim egzemplarzu nie jest najlepszy) - przy zdecydowanym (awaryjnym?) hamowaniu tak mniej więcej ze 150 km/h drży kierownica
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 160KM 118kW
[l/100km]