No cóż, jestem zauroczony, zresztą sposób zakupu świadczy, że nie kupowałem ze zdrowego rozsądku. Miałem inne, nowe (od dwóch lat) megan... I poszedłem do galerii kupić spodnie... A Caliber tam stał... I tyle
Wrażenia
5,0
Silnik
Przez około roku używałem Megan II i Calibra na zmianę. To niby podobna klasa, ale jednak inny świat. Meganką mógłbym jeździć używając praktycznie 2 i 5 biegu, w Calibrze należy wykorzystywać całą sekwencję, ale za to przyjemność z jazdy jest bardzo duża. Autostradowe przepisowe 130 km/h wymaga o 400 obr./min mniej niż w megane 1.6. Auto płynie... cicho... Reszta dalej
5,0
Skrzynia biegów
Właściwie nie zauważyłem nic szczególnego. Inni piszą o wyskakującej jedynce. Zdarzyło mi się, ale to chyba było trochę nieuwagi
5,0
Układ jezdny
Przejechałem Calibrem ponad 30 tys. Meganką ok. 80 tys. Mają inne wspomaganie (Caliber nieco twardsze). W Dodgu czuję się bezpieczniej, trochę \"przyspawany\" do jezdni), na łukach poczucie pewności...
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić. Tu ma się przed sobą dużą przestrzeń do szyby i można wybrać (ustawiając fotel): patrzę z góry na jezdnię, czy jadę "na leżąco". W tym aucie poświęcono dużo blachy na "napompowanie" nadwozia, z dobrym efektem estetycznym i bezpieczeństwa. Trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Wolałbym: bardzo dobrze. Do doskonałości zapewne daleko, ale w gruncie rzeczy dużą rolę w ocenie ma przyzwyczajenie, oswojenie.
W tym modelu schowki zostały przewidziane dla posiadacza portfela, okularów, telefonu komórkowego, kilku CD i paru puszek napojów. Reszta proszę do walizki i do bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chyba ok. bo nie zauważyłem nic interesującego. Działa:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - znakomicie. Pasażerowie z tyłu lepiej, żeby byli raczej umiarkowanej postury
5,0
Wyciszenie
W tej klasie? Znakomite
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nieoczekiwanie auto nie pali więcej od meganki i to mnie zaskoczyło. Przeglądy trzeba niestety robić co 12000 (wymóg gwarancyjny) - standard teraz to już nawet 30000
5,0
Stosunek jakość/cena
Wytargowałem za auto z poprzedniego rocznika (był luty) cenę 64000 za egzemplarz z klimatyzacją (1.8/150 KM - nie wiem czemu jest podawane 140 KM) i kompletem opon zimowych - uwaga: jedna \"oponka\" to 650-800 zł)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag, jak na razie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na ocenę. Byłoby kiepsko mieć coś do powiedzenia przy aucie używanym przez rok. Awarii nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 140KM 103kW
[l/100km]