Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu YRV

scoork@op.pl, 15 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 87KM 64kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 52 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daihatsu YRV 1.3 i 16V 87KM 64kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mała, zrywna bestia. Baaardzo duże (bardzo miłe) zaskoczenie. :)
5,0
Całokształt
Autko jest inne i rzuca się w oczy. Jego \"łamana\" linia nadwozia jest bardzo charakterystyczna i miła dla oka. Jeżeli dołożymy jakieś ładne felgi wygląda wręcz ślicznie. Wnętrze wygodne i dopasowane do sytuacji (można mieć duuuży bagażnik, albo jechać baaardzo wygodnie - z tyłu). Wykończenie, podobnie jak linia nadwozia charakterystyczne dla autka miejskiego i bardzo praktyczne (co nie zmienia faktu, iż ładnie wygląda). Jedynym mankamentem auta jest jego wyciszenie, ale panom, którzy chcą kupić autko swojej pani i od czasu do czasu go zabrać (nie koniecznie z potrzeby) na małą przejażdżkę to nie będzie przeszkadzało, gdyż silniczek jest miły dla ucha :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem wcześniej autkami z silnikiem 1.3 i spodziewałem się o WIELE mniej :) Silniczek jest dynamiczny, ładnie wkręca się na obroty i do 3 tyś. obrotów jest małym miejskim autkiem. Powyżej tego jest małym, zwinnym diabełkiem :)
4,0
Skrzynia biegów
Ładnie pracuje, lekko się zmienia biegi i nawet kobieta nie ma najmniejszych problemów z ich zmianą. Ale wyjeżdżając na trasę brakuje jeszcze jednego biegu :) Jeździło by się taniej :) a tak przy 160-180 km/h potrafi połknąć :)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest \"usportowione\" - takie przynajmniej odnoszę wrażenie. Jest troszkę twarde. Na tyle, aby czuć się pewnie na zakrętach, ale nie aż tak, aby przeszkadzało w codziennej jeździe :) Spodziewałem się czegoś gorszego i ponownie zostałem mile zaskoczony :)
Komfort
5,0
Widoczność
Duża szyba z przodu i skos maski zapewniający doskonałą widoczność. Z tyłu jest o tyle dobrze iż widać wszystko za autem... ale tylko obiekty wystające ponad 120 cm. Z tymi niższymi... no cóż, zawsze można zamontować kamerkę cofania :) Z bokami nie ma najmniejszego problemu, tzn widoczność jest bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Autko jest ładne, zgrabne i miłe dla oka. Ktoś kiedyś powiedział \"...tylko Włosi potrafią z tandetnego plastyku zrobić naprawdę ładne wnętrze...\" nie zgadzam się :) Wnętrze YRV budzi we mnie zachwyt. Wszystko jest pod ręką i umieszczone w sposób: \"jest tam gdzie sam bym to włożył\".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko ma malutką chłodniczkę (tylko od góry wygląda masywnie) i wchodzi do niej 4l płynu, więc po dopaleniu autka nie trzeba długo czekać aby się zrobiło cieplutko :) Podkręcone ogrzewanie \"na full\" zaspokoi potrzeby nawet najbardziej wybrednych. Klimatyzacja także spisuje się na medal (pomagała przez całe lato). :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ta rzecz mnie w tym autku zaskoczyła najbardziej. Siedzenie kierowcy można regulować jak się chce - można nawet wydłużyć siedzisko (fajna sprawa dla wysokich osób). Ponadto tylna kanapa (dzielona) jest także regulowana (kosztem przestrzenie bagażnika). Można ją odsunąć o jakieś 20-25 cm, co sprawia że nawet duży człowiek nie może się skarżyć na brak miejsca. Najlepszą rzeczą jednak jest łóżko :) Tak łóżko :) Można poziomo położyć siedzenia przednie (po wyjęciu zagłówków) i zrobić sobie pełnowymiarowe ŁÓŻKO!!!
4,0
Wyciszenie
To jest największy mankament tego auta - jest dosyć głośne, ale za to można posłuchać pracy silniczka :) Przy jeździe po mieście jest to nieodczuwalne, ale przy dłuższych trasach męczące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to jakieś 5-5,5l /100km w cyklu mieszanym, więc malutko. Dla tych którzy mało jeżdżą gaz jest nieopłacalny :) Tym którzy jeżdżą dużo i przede wszystkim szybko (bo wtedy pali najwięcej - około 7-8 l/100km przy 160-170 km/h) a chcą jeździć oszczędnie - coż, proponuje wolną jazde :) Co do cen części to nie są wygórowane (ba, można powiedzieć że są tanie), lecz zwolennicy tandety (czyt. zamienników się rozczarują :). Na szczęście mamy allegro i tam można bez większych problemów znaleźć to czego się szuka (polecam szukać także w samochodach - jest kilka na części)
5,0
Stosunek jakość/cena
Definitywnie Polecam. Naprawdę trudno znaleźć autko, które da nam tak dużo za tak małe pieniądze. Płeć w tym autku nie ma znaczenia :) Każdy znajdzie coś dla siebie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Doskonałe autko. Pod tym względem nic do zarzucenia. Po 50 tyś. km. tylko łożysko się odzywa, więc nie ma tragedii. Silniczek nie bierze oleju a wymiana oleju w silniku (syntetyk) i skrzyni wraz z filtrem to koszt niecałych 220zł :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co takowych nie doświadczyłem, ale interesowałem się autkiem i wiem że np. silnik można kupić za 1500-1800 zł. A całe autko na części w granicy 5-8tyś zł, tak więc w porównaniu z innymi markami (np. bliźniaczym Yarisem) wypada tanio :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu YRV