Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Trevis

Joki1, 5 lat temu
Silnik 1.0 58KM 43kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daihatsu Trevis 1.0 58KM 43kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,93
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca w środku, neutralne prowadzenie, dynamika w miescie.
5,0
Całokształt
Idealne autko do miasta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Totalnie bezawaryjny. Pracuje wyjątkowo aksamitnie i gładko jak na 3 cylindry. Bardzo wysoka kultura pracy. Największy moment obrotowy jest w dolnym zakresie obrotów co daje fajną żwawość w mieście. Mógłby mieć tylko nieco więcej mocy i być bardziej odporny na przegrzanie (mała ilość oleju w silniku). Trzeba wymieniać go częściej niż zaleca producent i nie ciąć 160km/h na autostradzie.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag. Precyzyjna, całkowicie niezawodna, Świetnie zestopniowana w odniesieniu do charakterystyki silnika. W mieście autko jest dzięki temu zrywne mimo malutkiej mocy a na trasie przy 100km/h jest cicho dzięki tylko 2500rpm. Nie wymaga wymiany oleju. Całkowicie bezawaryjna. Skok lewarka w sam raz.
5,0
Układ jezdny
Świetne, neutralne prowadzenie, jak rzadko kiedy w autach przednionapędowych. Tylko na lodzie i innych bardzo, bardzo śliskich nawierzchniach ujawnia się podsterowność. Dosyć twardo zestrojone chociaż przy obciążeniu czterema osobami ugina się już na maks. i dobija do odbojników.
5,0
Karoseria
Konstrukcja niemal doskonała. Japońska precyzja, świetnie zaprojektowana. Wszystkie drzwi otwierana pod kątem 90 stopni. Rewelacja. Niewielki garb tunelu środkowego na podłodze z tyłu tylko troszkę przeszkadza. Nie ma go dopiero w kolejnych generacjach Cuore i podobnych. Odporność na korozję niezbyt duża. Jak to w autach japońskich z tamtych lat. Niemniej lepsza niż w starszych generacjach Daihatsu.
Komfort
5,0
Widoczność
Powierzchnia przeszkleń jest bardzo duża a słupki cienkie a co za tym idzie widoczność jest świetna. Tylko wysokie osoby, które siedzą odsunięte od kierownicy mogą narzekać na słabą widoczność sygnalizatorów zawieszonych nad jezdnią ponieważ przednia szyba jest prawie pionowa i jest do niej daleko, dlatego dach zasłania nieco widok do góry.
5,0
Ergonomia
Chyba trudno o lepszą ergonomię w tak małym autku. Mnogość schowków, duża ilość uchwytów na kubki, drzwi otwierane pod kątem 90 stopni, wszystkie szyby elektryczne w standardzie, dzielona tylna kanapa w standardzie, bardzo fajna, skórzana kierownica Momo, lusterka elektryczne, klimatyzacja, świetna pozycja za kierownicą i wbrew pozorom wygodne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się szybko, i nagrzewnica wydajnie ogrzewa wnętrze. Wentylator ma świetna wydajność. Kanał nawiewu na szybę przednia mógłby być nieco szerszy bo na początku po bokach zostają nieodmrożone/nieodparowane dosyć szerokie fragmenty ale nie na długo. Klimatyzacja wydajna. Same zalety.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znam tylko jedno autko o lepszym współczynniku przestrzeni w środku w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Jest to następna generacja Daihatsu Cuore, które było budowane na tej samej płycie podłogowej co Trevis. Mając 187cm wzrostu mam jeszcze spory zapas na odsuniecie fotela. Nawet po jego całkowitym odsunięciu, z tyłu zostaje mnóstwo miejsca na nogi pasażerów, podczas gdy np. w Mini, który był pierwowzorem dla Trevis-a, nie ma już w takim układzie z tyłu miejsca na nogi wcale. Jedynie do szerokości można mieć zastrzeżenia. Siedzi się z pasażerem ramię w ramię. Jak w Maluchu.
5,0
Wyciszenie
Jak na autko miejskie to bardzo dobre. Silnik pracuje aksamitnie, cicho i bez wibracji. Szum opon i powietrza bardzo mały. Dopiero powyżej 120km/h zaczyna być nieco uciążliwy ze względu na pudełkowatość karoserii i duże opory powietrza na niemal pionowo ustawionej przedniej szybie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko prawie totalnie bezawaryjne, prawie nic nie spala, nie ma żadnych innych kosztów. Części eksploatacyjne tanie. Ubezpieczenie również. Same zalety.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie bo ludzie boją się egzotycznych aut. Do tego jakość Toyoty. To sprawia, że trudno o autko o lepszym stosunku jakości do ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma żadnych usterek. Po prostu żadnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki również się nie zdarzają. To autko szybciej zgnije niż się coś zepsuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 58KM 43kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daihatsu Trevis 1.0 58KM 43kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Daihatsu Trevis