Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Terios II

PJ, 2 dni temu
Silnik 1.5 i 16V 4WD 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daihatsu Terios II 1.5 i 16V 4WD 105KM 77kW od 2006 - Oceń swoje auto
3,93
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zadziwiająco dobrze działający system antypoślizgowy przy małych prędkościach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Podatność na korozję.
4,0
Całokształt
Samochód dobry do miasta/wsi na dojazdy, na zakupy. Na ciężki dojazd do domu jest super. Nie polecam na trasy, przy 120 km/h silnik wyraźnie się męczy jak i również kierowca (hałas, prowadzenie, podatność na podmuchy boczne). W lekkim i średnim terenie radzi sobie znakomicie. Prześwit około 20cm raczej zupełnie wystarcza. Może doskwierać brak reduktora ale to nie jest typowa terenówka (brak ramy, ...).
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik trochę słaby, poniżej 4 tys RPM wyraźnie brak mocy i momentu. Trzeba kręcić żeby był moment. Regulacja zaworów na szklankach. Trzeba uważać na klin na wale. Wymiana oleju co 10k - 15k km
4,0
Skrzynia biegów
Przydałoby się 5 biegów w automacie. Szczególnie że 4 bieg to w zasadzie nadbieg. Przełożenia skrzyni raczej nie na autostrady, przy 100 km/h obroty około 3k RPM. Za to fajnie po mieście i dośc dobrze w terenie. Odpowiednimi kombinacjami przełączników jesteśmy w stanie ograniczyć zmianę każdego biegu (nie wyżej niż X bieg).
5,0
Układ jezdny
Właściwości terenowe całkiem dobre, automat plus stały napęd 4x4 daje radę. Dość sprawnie działa elektroniczny układ antypoślizgowy, wydaję się skutecznie symulować blokady osi. Centralna blokada dyferencjału jest rzadko wymagana. Ciekawa jest również opcja hamulca zjazdowego.
3,0
Karoseria
Podatność na korozję. Nietypowe miejsca gromadzące błoto i liście np.: z przodu za nadkolem od dołu lub z tyłu w zderzaku.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok, wysoka pozycja i dobre przeszklenia. Spore lusterka zewnętrzne. Światła soczewkowe dobrze oświetlają drogę. Słaby punkt to jednopunktowe spryskiwacze.
4,0
Ergonomia
Dla kierowcy, wszystko pod ręką. Konfiguracje tylnej kanapy ponad przeciętne. Wada to że nie wszystkie przełączniki są podświetlane. Fotele średnio wygodne, regulacja ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo sprawne, silnik szybko się nagrzewa i nagrzewnica jest gotowa do pracy. Klimatyzacja nie została jeszcze sprawdzona.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zadziwiająco dużo miejsca z przodu i z tyłu. Delikatnie ciasno na boki tak z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Raczej średnio. Porównywalnie do Toyoty Corolli Verso 2002. Jeżeli trzeba wykrzesać trochę mocy z silnika to przy obrotach powyżej 4k RPM jest już głośno. W połączeniu z oponami A/T Yokohama Geolandar, szum od jezdni całkiem znośny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem kosztów to jest dwojako: albo śmiesznie tanie podzespoły często takie same jak w Terios I albo kompletny brak dostępności i tylko oryginał w cenie dość sporej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko kupić tanio dobrze zachowany egzemplarz, głownie chodzi o stan blacharski podwozia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z podgrzewaniem lusterek, nietypowe żarówki,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regulacja zaworów w praktyce oznacza remont głowicy co niejednokrotnie wiąże się z wymianą łańcucha.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 4WD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Terios II