Witam. Jestem leśnikiem. Auto używane na co dzień w terenie. Kiedyś przeczytałem fajny artykuł "niedoceniany maluch terenowy" Auto jest bardzo zwrotne. Silnik trochę za słaby ale dwie osoby wiezie :-) Blokada mi już w zimie i niezłym błotku pomogła. Bardzo krótka jedynka która rekompensuje brak reduktora. Auto może i wygląda skromnie przy topowych terenówkach ale ze względu na swoją wagę daje sobie nieźle radę w terenie.Ogromną wadą samochodów japońskich jest wszechobecna rdza - ważne przy zakupie. Godne polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę słaby ale masa pojazdu niecałe 1100 kg . Trochę bierze olej ale zauważyłem to gdy jeżdżę na dużych przechyłach - zaczyna lekko kopcić. Przez cztery lata jeszcze nic nie robiłem oprócz wymienionego wisko - po zakupie.
4,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna. Czasami wrzucenie wstecznego bywa za pierwszym razem kłopotliwe ale nie ma to znaczenia.
4,0
Układ jezdny
Co roku wymiana gum łączników stabilizatora z przodu. Genialny skręt - obraca się prawie w miejscu. Stały napęd 4x4. Auto nie należy do bardzo szybkich ale w zimie nie raz wyprzedzałem :-) Raz pękła mi sprężyna w lesie ale udało się dojechać do mechanika.
Komfort
4,0
Widoczność
Wyżej niż osobówka. Dość dobrze wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Małe japońskie autko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jeszcze w miarę ale szyby jak jest zimno lubią parować. Trochę pomaga klimatyzacja (ale nie wszystkie auta ją mają).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z słabszych punktów tego auta. Jestem dość wysoki a i numer buta nie ułatwia obsługi pedałów. Auto jest zarejestrowane na pięć osób ale chyba azjatów :-) Plusem są drzwi z tylu i nawet włożenie fotelików dla dzieci do tyłu nie jest problemem. Duża cześć terenówek jest trzydrzwiowa.
4,0
Wyciszenie
Przystępnie jest do prędkości ok. 80 km/godz później jak to ktoś napisał efekty rodem z F16 ale to nie jest demon prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mając wcześniej Mitsubishi Pajero to muszę przyznać że jest taniej. Spalanie jak i ilość awarii na przystępnym poziomie. Musiałem już robić podwozie rdza jest to duży mankament. Trzeba uważać przy zakupie. Dlatego rozpiętość cenowa aut jest tak duża. Ale oprócz tego nie bywam u mechanika za często w porównaniu do innych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewygórowane pieniądze można mieć przystępną "terenówkę" która się nie psuje. Zakupiłem ostatnio Santa Fe i przez rok odwiedziłem mechanika tyle co z Daihatsu przez cztery lata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko rzeczy eksploatacyjne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogólnie rzecz biorąc korozja. A poza tym można zapomnieć o mechaniku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 4WD 86KM 63kW
[l/100km]