Silnik
: Auto szybsze niż przypuszczałem przed zakupem. Przy tak niskiej masie osiągi robią wrażenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie odnotowałem takowych.
4,0
Całokształt
Fajne, nietuzinkowe auto, ale z pewnością nie dla każdego. Zewnętrzenie wygląda mało poważnie, ale wzbudza duże zainteresowanie i pozytywne reakcje. Ma miekkię blachy i zdarza mu się korodować. Wersja Sport jest dużo atrakcyjniesza wizualnie z uwagi na zderzaki i dokładki. Wewnątrz przestrzeni na przednich siedzeniach wystarczająco, z tyłu raczej skromnie, bardziej dla dzieci niż dorosłych. Nietypowa pozycja ze kierownicą - deska rozdzielcza wydaje się być bardzo nisko. Materiały wykończeniowe przeciętnej jakości, ale za to ciekawe wzrornictwo. Wersja Sport w przedlifcie ma znacznie lepsze fotele oraz wzór tapicerek. Bagażnik mały, ale nie bardzo mały. Na plus bogate wyposażenie. Mój egzemplarz miał: klimatyzację, halogeny, wspomaganie, ABS, 4xelektryczne szyby, aluminiowe felgi, niezle naglośnienie, białe tarcze zegarów, peforowaną kierownicę i mieszek dzwigni zmiany biegów...Na prawdę dużo jak za tak skromne pieniądze za jakie obecnie nabywa się te auta. Kluczową sprawą jest jednak zespół napędowy. Z silnikiem 1.0 to auto jest dość dynamiczne, ale z 1.3 w wersji Sport wręcz narowiste. Do setki fabrycznie w ok. 9s, w praktyce mój osiągał lepsze wyniki. Bardzo łatwo gubił przyczepność na mokrym na pierwszym i drugim biegu, mimo wybitnie długich przełożeń (jedynka ponad 60km/h, kręci się do prawie 8tys. obrotów). Zdradliwy w szybkich zakrętach z uwagi na niską masę i miękkie zawieszenie.. Przy swoim usportowionym charakterze, nadzwyczaj ekonomiczny: 5-7,5l na 100km. Wynik rewelacyjny w korelacji z osiągami. Podczas mojej eksploatacji nie zepsuło się nic, a zjeździłem nim pół Polski. Zawsze wiedziałem, że mogę liczyć na to auto. Wsiadałem i jechałem. Części eksploatacyjne typu filtr, tarcze, klocki dostałem bez problemu. Patrząc po portalach, z karoseryjnymi i używanymi mechanicznymi również nie ma kłopotów. Podsumowując - polecam to auto jeżeli komuś zależy na maksimum wrażeń z jazdy przy minimum nakładu finansowego. Dla szukających luksusu czy lanserów się nie nada.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy wysokoobrotowiec. Niski moment, słabo idzie z dołu, lecz w wyższych partiach wprawia w lekkie osłupienie. Na prawdę mało pali. Potrafi skubnąć troche oleju, ale to chyba jak każda "szlifierka".
3,0
Skrzynia biegów
Średnia precyzja prowadzenia lewarka, długie przełożenia.
2,0
Układ jezdny
W korelacji do mocy i masy, w mojej opinii stanowczo nie nadąża za układem napędowym. Auto nie dla idiotów, niezbyt łatwe w ekstremalniejszym prowadzeniu.
2,0
Karoseria
Miękki blachy, lubi się z "rudą". Lakier dość łatwo się rysuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, nic dodać nic ująć.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i z zasięgu ręki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze i szybko. Klimatyzacja jest jednak niezbyt wydajna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto raczej kuse, dla dwóch dorosłych osób w sam raz. Klasa miejska. W czwórkę nie podróżuje się zbyt komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Auto należy raczej do głośnych. Mocno słychać szumy toczenia i powietrza. Silnik i układ wydechowy w moim ezgemplarzu również nie należały do przesadnie cichych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oceniam najwyżej, ponieważ naprawiać nie musiałem absolutnie nic, a części eksploatacyjne nie były tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dużo w małych pieniądzach. In plus bogate wyposażenie. Po aucie widać jednak, że nie było produkowane na bardzo długi resurs.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu przez cały okres użytkowania nie popsuło się absolutnie nic. Jedynie wymiana części eksploatacyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu przez cały okres użytkowania nie popsuło się absolutnie nic. Jedynie wymiana części eksploatacyjnych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 102KM 75kW
[l/100km]