Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Sirion I

Fan Sirion Sport, 5 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 102KM 75kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daihatsu Sirion I 1.3 i 16V 102KM 75kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
3,71
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto szybsze niż przypuszczałem przed zakupem. Przy tak niskiej masie osiągi robią wrażenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie odnotowałem takowych.
4,0
Całokształt
Fajne, nietuzinkowe auto, ale z pewnością nie dla każdego. Zewnętrzenie wygląda mało poważnie, ale wzbudza duże zainteresowanie i pozytywne reakcje. Ma miekkię blachy i zdarza mu się korodować. Wersja Sport jest dużo atrakcyjniesza wizualnie z uwagi na zderzaki i dokładki. Wewnątrz przestrzeni na przednich siedzeniach wystarczająco, z tyłu raczej skromnie, bardziej dla dzieci niż dorosłych. Nietypowa pozycja ze kierownicą - deska rozdzielcza wydaje się być bardzo nisko. Materiały wykończeniowe przeciętnej jakości, ale za to ciekawe wzrornictwo. Wersja Sport w przedlifcie ma znacznie lepsze fotele oraz wzór tapicerek. Bagażnik mały, ale nie bardzo mały. Na plus bogate wyposażenie. Mój egzemplarz miał: klimatyzację, halogeny, wspomaganie, ABS, 4xelektryczne szyby, aluminiowe felgi, niezle naglośnienie, białe tarcze zegarów, peforowaną kierownicę i mieszek dzwigni zmiany biegów...Na prawdę dużo jak za tak skromne pieniądze za jakie obecnie nabywa się te auta. Kluczową sprawą jest jednak zespół napędowy. Z silnikiem 1.0 to auto jest dość dynamiczne, ale z 1.3 w wersji Sport wręcz narowiste. Do setki fabrycznie w ok. 9s, w praktyce mój osiągał lepsze wyniki. Bardzo łatwo gubił przyczepność na mokrym na pierwszym i drugim biegu, mimo wybitnie długich przełożeń (jedynka ponad 60km/h, kręci się do prawie 8tys. obrotów). Zdradliwy w szybkich zakrętach z uwagi na niską masę i miękkie zawieszenie.. Przy swoim usportowionym charakterze, nadzwyczaj ekonomiczny: 5-7,5l na 100km. Wynik rewelacyjny w korelacji z osiągami. Podczas mojej eksploatacji nie zepsuło się nic, a zjeździłem nim pół Polski. Zawsze wiedziałem, że mogę liczyć na to auto. Wsiadałem i jechałem. Części eksploatacyjne typu filtr, tarcze, klocki dostałem bez problemu. Patrząc po portalach, z karoseryjnymi i używanymi mechanicznymi również nie ma kłopotów. Podsumowując - polecam to auto jeżeli komuś zależy na maksimum wrażeń z jazdy przy minimum nakładu finansowego. Dla szukających luksusu czy lanserów się nie nada.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy wysokoobrotowiec. Niski moment, słabo idzie z dołu, lecz w wyższych partiach wprawia w lekkie osłupienie. Na prawdę mało pali. Potrafi skubnąć troche oleju, ale to chyba jak każda "szlifierka".
3,0
Skrzynia biegów
Średnia precyzja prowadzenia lewarka, długie przełożenia.
2,0
Układ jezdny
W korelacji do mocy i masy, w mojej opinii stanowczo nie nadąża za układem napędowym. Auto nie dla idiotów, niezbyt łatwe w ekstremalniejszym prowadzeniu.
2,0
Karoseria
Miękki blachy, lubi się z "rudą". Lakier dość łatwo się rysuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, nic dodać nic ująć.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i z zasięgu ręki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze i szybko. Klimatyzacja jest jednak niezbyt wydajna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto raczej kuse, dla dwóch dorosłych osób w sam raz. Klasa miejska. W czwórkę nie podróżuje się zbyt komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Auto należy raczej do głośnych. Mocno słychać szumy toczenia i powietrza. Silnik i układ wydechowy w moim ezgemplarzu również nie należały do przesadnie cichych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oceniam najwyżej, ponieważ naprawiać nie musiałem absolutnie nic, a części eksploatacyjne nie były tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dużo w małych pieniądzach. In plus bogate wyposażenie. Po aucie widać jednak, że nie było produkowane na bardzo długi resurs.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu przez cały okres użytkowania nie popsuło się absolutnie nic. Jedynie wymiana części eksploatacyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu przez cały okres użytkowania nie popsuło się absolutnie nic. Jedynie wymiana części eksploatacyjnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Sirion I