Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Sirion I

krzbik@jadamspam.pl, 15 lat temu
Silnik 1.0 i 69KM 51kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daihatsu Sirion I 1.0 i 69KM 51kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
3,38
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jedyny plus tego auta to pojemne wnetrze. Zdecydowanie odradzam zakup tego auta fanom sam. japonskich.Moga sie solidnie rozczarowac
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : silna korozja nadkoli w 6,5 rocznym aucie. Gwarancja na karoserie 6lat
Układ elektryczny : usterka modulu zaplonowego
Układ elektryczny : uszkodzony rozrusznik
2,0
Całokształt
Pierwsze moje wrazenie po zakupie tego auta to wszechobecna tandeta. Auto jest jak chinska zabawka. Niby jest bogato wyposazone: posiada 4 poduszki, klime.Niestety np. klima jest malej wydajnosci i raczej przypomina atrape klimatyzacji niz prawdziwe urzadzenie.Podobnie z reszta.Napewno nie jest to auto na lata czy tez miliony kilometrow jak poprzednie japonce.To auto ma chodzic bezawaryjnie podczas trwania gwarancji a potem zgodnie zasadami ekologii zostanie przetworzone, przetopione i tak otrzymamy natepne nowe auto z lekkim retuszem nadwozia-modniejsze i najprawdopodobniej bardziej badziewne.Mozna sie zgadzac z taka polityka lub nie ale dzis za naprawde porzadne a w dodatku spelniajace wymogi ekologii auto trzeba zaplacic fure kasy.Moze wiec lepiej kupic sobie porzadny rower?????
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik trzycylindrowy z natury rzeczy wydaje nieciekawe dzwieki.Ten z siriona latwo wkreca sie na wysokie obroty, ale tez w moim przypadku okazuje sie bierze sporo oleju. Wyglada na to ze wiecej niz 200tys. km jest dla niego nieosiagalne. A moj swift 1.0 zamykal juz 2 razy licznik i nie do konca nie bral grama oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Chodzi niczym poza tym mnie nie zaskoczyla
4,0
Układ jezdny
Nowsze autko i prowadzi sie jednak lepiej niz moj stary ki poczciwy swift
Komfort
4,0
Widoczność
Male autko -dobra widocznosc
3,0
Ergonomia
Bardzo dziwnie producent podszedl do problemu ustawiania lusterek.Dziwnie bo prawie wszystkie japonczyki mialy elektryczne lusterka
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W japonczykach te akurat rzeczy sa wzorowo rozwiazane, choc sterowanie nawiewem nie jest tu tak komfortowo rozwizane jak np. w Civic 92-95
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak male autko miejsca jest bardzo duzo
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze ale stary swift pali 1-2 litrow mniej paliwaa np. spalnie rzedu 5.5l na trasie to zadne osiagniecie. Jadac Lancerem 1600ccm przy szybkosci do 100km/h osiagnalem wynik 4,7l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie drogie bo nie jest to znana marka, ale ile mozna zaplacic za taka zabawke????
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie bez usterek oprocz wymienionych sprezyn gazowych tylnej klapy. Trzba jednak podkreslic ze autem tym nie przejechalem wile jedynie 5000km
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klopoty z modulem zaplonu-nie palil na jeden cylinder, wymiana rozrusznika, korozja na wylot nadkoli tylnych.Uwaga: dane z ksiazki serwisowej pojazdu: auto mialo po roku wymieniona klape tylna ze wzgledu na zaawansowana korozje. To jedynie dowodzi ze nie warto zabijac sie za autami spod znaku toyoty.Sa inne japonskie marki: tansze i nie gorsze.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Sirion I