Auto przełamuje mit niezawodnych i solidnych samochodów japońskich, Wygląda i jest tanim autem zawierającym troche nowoczesnej technologi ale jednocześnie wykonanym z tanich materiałów. W aucie na etapie projektu i produkcji oszczędzano na wszystkim. Widać to gołym okiem juz po pierwszym spojrzeniu. Dokładniejsze poznanie auta utwierdza nas w tym przekonaniu.Szkoda bo japonczycy produkowali najlepsze tanie ładne, solidne, zaawansowane technologicznie samochody na kieszeń kazdego.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik przy przebiegu 150000km bierze 1l oleju na 150km. Dymi na niebiesko zwłaszcza po zapaleniu gdy jest jeszcze zimno.Nie znam jeszcze przyczyny ale ku mojemu zaskoczeni wygląda na to ze mogą być to pierścienie i ze to częsta przypadłość tych silników. Nie sa one trwale a przebiegi do naprawy silnika rzędu 80000km nie naleza do rzadkości.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest w porządku choć trudno jeszcze o jakaś miarodajną ocenę.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest dość szeroki i ma dość duzy rozstaw osi wiec prowadzi sie niezle.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest dobra do przodu , na boki i do tylu. W wersji z 4 poduszkami powietrznymi klima lusterka sa ustawiane tylko z zewnątrz. A w starszych japonczykach wyposażenie w elenktyczne i często podgrzewane było standardem!!!
3,0
Ergonomia
Gdyby nie lusterka, krótkie siedziska foteli i niewidoczny w nocy przycisk sterowania nawiewem byloby bdb. Tak tylko mierna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie także raczej slabe jak na japonczyka. Klimatyzacja mało wydajna, bardzo słabo chłodzi manualna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dosc. I tu jest b. dobrze.
3,0
Wyciszenie
Auto jest ciche , denerwuje jednak tylko odglos 3-cylindrowego silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem ze będzie lepiej. Na trasie przy jeździe super ekonomicznej 70/90 km/h na autostradzie spalił 5.5 l/100km. Jak na taka pojemność i nowoczesnma jednostkę nie jest to żadna rewelacja.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie drogi w porównaniu do jego europejskich czy koreańskich konkurentów i możne tylko trochę lepszy/ gorszy o nich.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez żadnych drobnych usterek, oprócz sprężyn tylnej klapy.Przetarta wykładzina podłogi.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo nietrwały jest silnik, zaawansowana jest takze korozja zwłaszcza nadkoli. Przepalenie cewki wysokiego napięcia.Przepalony tłumik tylny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 12V 56KM 41kW
[l/100km]