Karoseria
: KOROZJA WSZĘdzie. To już moje drugie autko tej marki... i drugi remont blachówy.
Inne
: Układ kierowniczy w całości do drążków szybko się wytłukuje. sworznie i kardan na kolumnie.
Silnik
: Chłodnica szybko \"puszcza\".
4,0
Całokształt
Mimo wad kupię następnego i też zrobię remont blachy. Za sam silnik to autko zasługuje na 5 gwiazdek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żeliwna konstrukcja Toyoty, która znalazła się w kultowej Land Cruiser. Silnik z wysokim momentem obrotowym, który osiągany jest już przy 1950 obr/min. O jego niezawodności świadczy fakt że jest montowany od 1987 aż do końca, czyli do 2000. W 1993 dodali intercooler i zwiększyli jego moc o 11 KM, do 102 KM. Pali natychmiastowo po pół obrocie rozruchu. Piękny klekot. Mała masa pojazdu i spora pojemność, powodują, że silnik jest długowieczny.
4,0
Skrzynia biegów
W starym modelu były problemy z włączaniem II. Tutaj natomiast jest za duży skok między II a III, a bieg V jest za nisko. Skrzynie jak w ciągnikach, bezawaryjne.
4,0
Układ jezdny
Wały były lepsze, chociaż bardziej uciążliwe (wychodzenie z auta żeby je włączyć) , tutaj elektrozaworem włączymy przednie osie. Reduktor w terenie oszczędza sprzęgło, które chyba jest jego najsłabszym punktem (docisk lubi pohałasować)
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lustra i wysokie siedzenie. Maska ścięta ... widzisz wszystko. Słabe światła drogowe. Trzeba założyć dodatkowe lampy, najlepiej dalekosiężne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tyle że jak masz rury przy progach to zawsze będziesz miał brudne nogawki. I te suwaki...;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie jak jest dobry termostat, w 5 minut zrobisz szklarnię. Posiada on 2-strefową wentylację i ogrzewanie( 2 niezależne nagrzewnice).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Możliwość dołożenia tylnych siedzeń w bagażniku, rejestracja możliwa na 7 osób pod warunkiem że jest zarejestrowany jako ciężarowy.
4,0
Wyciszenie
Hałasuje jak wata tłumiąca się przepali na tłumiku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie można osiągnąć niewiarygodne jak na 2.8, dlatego że auto jest stosunkowo lekkie i jeśli nie będziemy przekraczać 2000 obr/ min zejdziemy do 8l/100. Zimą z napędami \" i przy częstym wyjeżdżaniu z rowów\" można osiągnąć nawet 14 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie w eksploatacji, tanie w zakupie ze względu na znikomą ilość. Materiały eksploatacyjne (filtry, części) stosunkowo niedrogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kable od sterowania szyb i lusterek lubią się przetrzeć przy zawiasach drzwi (dot, także tyłu). Zawiasy tylnej klapy trzeba przetaczać, bo z powodu dużej wagi koła zapasowego są nadmiernie obciążone i się wybijają.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszędobylska korozja. SZczególnie lubi gnić podłoga i progi, a także miejsca łączenia z błotnikami.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 102KM 75kW
[l/100km]