Karoseria
: Wygląd i ogrom miejsca wewnątrz. Każdy odchodzi od tego auta bo dziwoląg. Gdyby chociaż spróbował...
5,0
Całokształt
Zawsze mi się podobał ten samochód. Dopiero teraz trafił mi się fajny egzemplarz. Wygląd nietuzinkowy, wygodne wsiadanie i wysiadanie, ogromne wnętrze przy małych gabarytach zewnętrznych. Duże lusterka, pionowy przód, tył i boki - łatwość w parkowaniu. Wyposażenie mogło by być lepsze ale jeśli chodzi o awaryjność to im mniej tym lepiej. Przesiadłem się do niego z nowego auta. Brakuje chociażby automatycznej skrzyni biegów, bluetooth i zestawu głośnomówiącego. Świetne auto na miasto. Chociaż długi dach przeszkadza w obserwacji sygnalizacji świetlnej nad autem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik na łańcuchu, bezobsługowy, bardzo dynamiczny jak na tą pojemności i rok auta.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegowa skrzynia manualna nie przypadła mi do gustu. Przy 100 km/h jest już 3000 obrotów/min. Przy wyższych prędkościach silnik bardzo głośny.
4,0
Układ jezdny
Standardowy układ jezdny. Prosty,nieskomplikowany i tani w eksploatacji.
5,0
Karoseria
To jest mój faworyt. Tak fajnego i praktycznego auta ciężko utrafić wśród wszędobylskich VW i Opli. W moim egzemplarzu nie było wypadku więc lakier się trzyma ok a nalot korozji jest jedynie na elementach zawieszenia no i niestety pomiędzy tylną ścianą i tylnym zderzakiem. W porę zareagowałem i chyba będzie dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Podwyższony maluch z pionowymi szybami. Chyba nie można było lepiej trafić. Słupek A jest gruby ale nie przeszkadza zbytnio. Duże lusterka bardzo poprawiają widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Trochę mało intuicyjne radio. Bardzo długi drążek zmiany biegów i uczucie jakby mieszać zupę w garczku. W tej kwestii wygrywają niemieckie auta. Ogromne wnętrze, przesuwana tylna kanapa, składana daje ogromną przestrzeń. Niestety po złożeniu siedzeń mamy różnicę poziomów. Fotele mogłyby lepiej trzymać bokami. Bardzo wygodne wysiadanie i wysiadanie. Bardzo dużo miejsca z tyłu. Czarna tapicerka nieco przytłacza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to stary samochód więc nie ma się czego spodziewać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kwestii to jest mistrz. Ogrom miejsca to jego największa zaleta.
4,0
Wyciszenie
W jeździe miejskiej jest mega cicho. Ale na trasie już wyje. Układ jezdny jest wyciszony dobrze ale to też zasługa nowych dobrych opon. Jestem jak najbardziej za bo na trasy mam inne auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest w z rejonu cieszącego się wysoką bezawaryjnością swoich aut. Toyota maczała w tym palce więc nie ma problemów takich jakby udział w projektowaniu miał Ford. Niestety zalety dotyczą jedynie części typowych. Pozostałe części, które wyprodukowało Daihatsu są nieosiągalne na rynku zamienników, a mała ilość Materii w stanie rozbiórki mocno ogranicza dostępność części używanych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupując Daihatsu Materia decydujemy się na pewno na wygląd. W tym momencie jeśli wygląd nie odstrasza to musimy zaakceptować skromne wyposażenie. W moim jest klima, 4 szyby elektryczne, elektryczne lusterka, radio z MP3, halogeny i aluminiowe felgi. Takie dodatkowe wyposażenie to podświetlenie klamek i głośników włączane klawiszem. Cena w tym aucie obrazuje bezawaryjność i przebieg. Im wyższa tym lepsze auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto na tyle proste że nie ma się co zepsuć. Toyota zadbała o silnik. Niestety czas robi swoje i np klima może być nieszczelna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek. Na pewno słowo "poważne" jest zależne. Dla jednego poważną usterka będzie skrzypieniem tapicerka inny uzna że pożar zjadł mu auto i to była poważna usterka
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 103KM 76kW
[l/100km]