Silnik
: Tani w serwisie i bez awaryjny jak się dba i poprzednicy tez dbali. Male spalanie .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Egzemplarze uzywane mocno w terenie czesto koroduja
5,0
Całokształt
Pewny samochód na górskie wycieczki i osób mających trudny dojazd do domu czy pracy . Idealny jako wakacyjna fura zdejmowany hardtop lub szyberdach.
Dla rodziny nie polecam chyba ze jako 2.
Mam wersje z USA i brakuje tu regulacji twardości zawieszenia ale nadrabia chromami i ma szerszy rozstaw osi . Typ 310 Rocky (Tak nazywa sie Feroza z USA nie mylić z europejskim Rocky 2.8TD)
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty silnik ,dobry moment obrotowy i moc wystarczająca na pchanie wozu 1,6t
tanie części nowe :
np pompa paliwa 200zl
szczotki alternatora 30 zl
4 swiece 60 zl
Tłumik 130 zl
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu :)Po za tym bez problemów w trasie i terenie.Po wymieniałem wszystkie oleje i jest jak w nowym samochodzie .Przy pierwszych jazdach trzeba się przyzwyczaić do ruchu lewarkiem i jest ok.
5,0
Układ jezdny
W terenie super na asfalcie mogłoby być lepiej no ale nie jest to bolid. W lesie zapycha jak przecinak bez względu na pogodę.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie ok duże lustra i oszklony , maska przednia tez nie przeszkadza przy parkowaniu..
5,0
Ergonomia
Spartańskie wyposażenie rekompensuje brak usterek bo nie ma żadnych elektronicznych bajerów .
rozmieszczenie wyłączników i el. sterowania ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie ma zastrzeżeń nie wiem jak w wersji soft top.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfort jazdy do 100km dziennie super
200km dobrze
400 i więcej tylko sporadycznie .
Nadwozie 2 drzwiowe wiec kłopotliwe wsiadanie na tylna ławkę .Ale miejsca nie brakuje gorzej z bagażnikiem na wczasy tylko z boxem dachowym lub przyczepa .
4,0
Wyciszenie
Jak na benzynowy silnik i charakter pojazdu oraz wiek całkiem ok zależy tez od bieżnika opon ale silnik cichy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mile potwierdzenie opinii użytkowników
nie drenuje kieszeni, można jeździć na co dzień.
W porównaniu z poprzednim oplem frontera koszty - 30%
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena za zadbany samochód z pewnym przebiegiem 100.000-150.000km około 3000 euro w Niemczech ,w Polsce raczej bym nie kupił z doświadczeń z poprzednimi pojazdami .Licznik ma tylko 5 miejsc wiec warto poświecić czas na zalezienie egzemplarza z udokumentowanym przebiegiem a to sie przekłada na tania eksploatacje .Nie kupił bym tez auta off -roadowego.Lepiej samemu zrobić z pewnej serii jak ktoś takie potrzebuje..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek w ciągu w 2 lat i przebieg 20.000 km rocznie. Na podwoziu parę ognisk korozji ale bez dziur co jak na 20 letniego japońca jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak tylko wymiana części eksploatacyjnych typu świece , tarcze klocki ,filtry .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 95KM 70kW
[l/100km]