Silnik
: przy tej masie zwie asfalt ze skrzyżowania
4,0
Całokształt
urodą nie grzeszy, prędkością nie powala ale tankujesz i jedziesz kiedy inni w warsztatach, do codziennej jazdy idealny, a i w 2-3 osoby można się śmiało wypuścić w trasę
Wrażenia
4,0
Silnik
Porządna jednostka - w końcu Japoniec.Lubi wysokie obroty wtedy idzie jak burza ( jak na tę moc oczywiście :) Przebieg 223 tys bez żadnego remontu, poci się i bierze olej ale patrz zdanie wyżej, wszystko w oryginale, szkoda że 3 cylindry
4,0
Skrzynia biegów
od 2 do 5 rewelacja, czasami kłopoty z szybkim wrzuceniem jedynki, ale patrz wyżej 223 tys bez remontu - wszystko w oryginale
4,0
Układ jezdny
Każdy inny w tym stanie co mój już by padł. Oryginalny japończyk górą - zużyte amortyzatory, wybite wahacze, drążki, końcówki, zwrotnice do wymiany, gumy itp. a ten nadal śmiga
Komfort
5,0
Widoczność
gdyby jeszcze ustawienie lusterek od środka...
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu i pod ręką, bardzo dobra jakość plastików, przy tym roczniku i przebiegu środek ładniejszy niż w VW z 2000 roku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w moim akurat wysiadło ogrzewanie góra-przód, góra-boczne szyby, ale zimą przy -20 przy tym co działa ( przednia szyba, nogi i szyba-tył ) jakoś nie marzłem
Dobry nawiew szybko spływa lód z przedniej szyby nie ma co skrobać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
trochę za nisko kierownica, tak to doskonale, nawet z tyłu przy tych gabarytach ok, lekko wchodzą 4 paczki styropianu
4,0
Wyciszenie
u mnie chuczy z zewnątrz bo uszczelki w drzwiach od nowości nie wymieniane, ale obiektywnie silnik naprawdę słychać powyżej 120 km, czyli jak na tę klasę ok. W matizie, seicento czy tico przy 80 jest łomot.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo ekonomiczniej niż u konkurencji w tym roczniku i nie tylko:) patrz matiz lub seicento :)
spalanie gaz:
6,2 ( trasa przy 100 km )-7,0 ( miasto, lub z ogrzewaniem zimą )w ramce niżej benzyna
Koszty serwisu nie wiem bo nie jeździłem ( nie ten rocznik i przebieg ), ale drogo bo trzeba do ASO Mazdy
Części - jak to japończyk, osobiście nie wymieniałem bo mało na rynku
4,0
Stosunek jakość/cena
czasami potrzeba jednak wymienić jakiś element(zawieszenia, wydech itp )a o części nie łatwo i nie za tanie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żadne drobiazgi nie wpływają na jazdę, jeżeli odpala na LPG przy -20C to i pojedzie:)
po 20 latach popsuty zamek w klapie tył, spalona pompka od spryskiwaczy, takto nic, nawet żarówek nie trzeba wymieniać!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko zużycie wynikające z eksploataci i stanu dróg, a jeżeli już coś to nawet popsuty pojedzie wystarczy postraszyć go młotkiem ( włoch, francuz czy nawet niemiec się nie umywa )
Przy 186 tys zerwana linka zm.biegów, przejechałem 140 km mając tylko 3 i 4
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW
[l/100km]