Silnik (1.3 SOHC 16V 84 KM 105Nm) szlifierka, zbiera się od ok. 2-2,5 tys. obrotów, można kręcić do ok. 7.
Przy masie 830 kg i krótkiej skrzyni przyspiesza całkiem fajnie - katalogowo 11s, mierzone nieprofesjonalnie na zimówkach ok. 10s.
W tej cenie chyba jest to najlepiej zbierające się autko.
4,0
Skrzynia biegów
Jest to typowo miejska skrzynia, na 5 przy ok. 3 tys. obrotów jest tylko ok. 90 km/h więc na trasę za bardzo się nie nadaje.
Biegi wchodzą bez problemów, jedynie wsteczny nieraz nie chce wskoczyć, ale po chwili się udaje więc nie jest to jakiś wielki problem.
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie działa jak należy, precyzyjny, żadnych zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic za bardzo nie ogranicza widoczności
4,0
Ergonomia
Jak to w starszym japończyku - wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, ale zimą jak się spokojnie jeździ to ogrzewanie na maxa a więcej niż ok. 20 stopni w środku nie sposób osiągnąć, chociaż tyle wystarcza. Jak się przyciśnie to można zmniejszyć ogrzewanie.
Mam klimę, ale nie działa, jak wpadnie trochę grosza to może zrobię
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to małe autko, ale miejsca jest wystarczająco dla osób nie wyższych niż ok. 1,9m.
W wakacje jeździliśmy nad jeziorko w 5 osób z pontonami itp. i jakoś wszyscy się pomieścili
3,0
Wyciszenie
Przy szybszej jeździe zaczyna się robić głośno, no ale jak już pisałem, wcześniej to nie auto na trasę tylko do miasta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie chyba normalne jak na taki silnik - w mieście przy normalnej jeździe ok. 8l, jak się ma cięższą nogę to ok. 10. W trasie za dużo nie jeździłem, ale coś ok. 6l, przy oszczędnej jeździe na trasie pewnie można by zejść do ok.5l
Ceny niektórych części niestety niskie nie są, a i niektóre są ciężko dostępne, albo niedostępne (jak np. wahacze), ale na szczęście można regenerować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli komuś zależy na niezłych osiągach przy zachowaniu w miarę dobrej ekonomiczności to jest to chyba najlepszy wybór (można się zastanawiać jeszcze nad Polo II po lifcie 1.3 75KM, ale to jednak słabsze autko), jedyną wadą jest wysoka cena niektórych części.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odkąd ja go mam to nic z drobiazgów się nie popsuło (oprócz tej klamki którą urwał mechanik), ale kilka elementów jest uszkodzonych np. tylna wycieraczka, nie działa podświetlenie nawiewu (nieraz się załączy), no i nie działa klima
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, kupiłem go z uszkodzonym termostatem, stukającym przegubem, zużytymi amortyzatorami i wahaczami i dziurawym wydechem, ale te elementy już wymieniłem. Podczas "mojej" eksploatacji jeszcze nic się nie popsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i TS 84KM 62kW
[l/100km]