Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Charade G100

Młody, 20 lat temu
Silnik 1.0 TD 48KM 35kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 179 tys. km
Daihatsu Charade G100 1.0 TD 48KM 35kW 1987-1994 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
No cóż było to moje pierwsze autko. Mogę powiedzieć że mi się tym dobrze jeździło pomimo że wcześniej jeździłem mercedesem (E 2,5 TD rocznik 1995) tatusia :). Charadą przez rok czasu zrobiłem 30 tyś kilometrów. Autko kupiłem w rujnie za 3000 zł na początku 2001r. Kolejne 2,5 tys zł wydałem na jego remont. Części do tego autka cza szukać raczej w używanych składach (daihatsu nie ma w Polsce serwisu! - jest to duży minus auta) Dużo części nowych mozna nabyć w sklepach np. "Japan Cars" ( Np. nowy lewy wachacz przedni z "gumami" kupiłem za 110 zł -więc chyba dość tanio). Mój mechanik mówił, że silnik da się remontować na polskich częściach. Jak z większością aut w tym wieku były problemy z korozją blachy i ukł. wydechowego. Ogólnie polecałbym to autko komuś kto szuka taniego środka lokomocji w mieście i na małych dystansach (jeśli chodzo o duże dystanse to 37 "koników w stajni" to trochę mało- w Niemczech na autostradzie wyprzedzały mnie tiry :). W papierach autka prędkość maksymalna to 115 km/h. Jeżeli jesteśmy na równej nawierzchni to autko 100-110 km/h jedzie bez żadnych problemów - tak przynajmniej było w moim egzemplarzu. Auto nigdy nie wzieło więcej jak 0,5 l oleju/1000km (W nowych Oplach jest to norma a to autko miało w końcu 14 lat!!!). Mój mechanik twierdził, że te silniki jeżeli się auta nie "żyłuje" robią 250-300 tys km (bez remontu) Z pewnością gdybym nie miał możliwość sobie dorobić we wakacje na coś "nowszego" dalej bym tym jeździł... :)
Wrażenia
4,0
Silnik
no cóż 1 l pojemności i diesel to nie jest bolid... ale mój silniczek chodził jak w zegarku. Silniczek nawet przy -18 stopni zapalał za pierwszym razem!!! (przy włączonym ssaniu oczywiście)
4,0
Skrzynia biegów
5 biegowa - Niec dodać nic ująć - biegi bardzo ładnie wchodziły
3,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
właściwie to nie ma doczego się przyczepić poza włcznikami tylnej wycieraczki i ogrzewania szyby
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 1,8 m wzrosty z przodu miałem dość dużo miejsca ale z tyłu było juz trochę ciaśniej
3,0
Wyciszenie
no cóż dieselek jest głośny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy "rozsądnej jeździe" (ok 90 km/h) na trasie brało ok 4,6 l ON ! w mieście ok. 5,5 - o cenach napraw nie napisze bo robił mi znajomy "złota rączka"...
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko sprzedałem w lecie 2002 za 5 tys zł - nowy własciciel musiał dołożyć na przeguby i na samoregulatory do ręcznego (cud znaleźć!!!) i zrobić z tłumnikiem poza tym autko było do jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
od czasu do czsu cza było troszkę pogrzebać ale jak na ten wiek auta i przebieg 180 tys km to chyba normalne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szczególnie dała mi w "kość" instalacja elektryczna (chodzi o sterownik ładowania akumlatora z alternatora w orginale napiecie reguluje się poprzez odgięcie pewnej blaszki no cóż u mnie cały czas to szwankowało akumlator miał albo za duże albo za małe ładowanie {tak więc czasami akumlator się rozładował w czasie jazdy a nawet raz mi zagotował} - po wymianie tego sterownika na diodowy [z poloneza :) ] wszystko chodziło jak należy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Charade G100