jeżdżę applausem od 5 lat, w niedługim czasie mam zamiar wymieniać samochód na nowszy, rozważam tylko jeden model - będzie nim applause może z napędem na 4 kółka.
to chyba podsumowuje moją ocenę :).
Wrażenia
4,0
Silnik
trochę głośny ale elastyczność i dynamika bez uwag
4,0
Skrzynia biegów
po przebiegu 200000 cicha przekładnie dobrze dobrane do dynamiki silnika
4,0
Układ jezdny
pod jednym warunkiem - wszystkie elementy zawieszenia muszą być sprawne
Komfort
5,0
Widoczność
można podziwiać krajobrazy
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
niestety ta trójka to trochę naciągana :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
porównując zewnętrzne gabaryty- wnętrze jest bardzo przestronne
3,0
Wyciszenie
słabe wyciszenie ta 3 to z przyjaźni do applausika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w porównaniu do mocy zużycie jest niskie, z naprawami radzę sobie sam bez większych problemów, mam kilka tanich patentów np. amortyzatory po niewielkiej przeróbce kosztują 110-115 zł/szt.(niestety pasuje tylko jeden model i samochodzik jest po tym trochę sztywniejszy) , częste stuki w przednim zawieszeniu o jakich słychać w innych ocenach to zużyte zwykłe gumowe tulejki na stabilizatorze z dobrniem których też nie ma problemu, ceny klocków poleciały w dół, większy problem jest z wahaczami które trzeba regenerować lub zamieniać na używane. Podsumowując utrzymanie applausika nie kosztuje więcej niż utrzymanie golfa wystarczy odpowiednie podejście :)
3,0
Stosunek jakość/cena
cena jest śmieszna a z samochodu nie należy się śmiać - to dobre autko :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeżdżę drugim applausikiem i w jednym i drugim przy ok 180 tys wysiada styk w rozruszniku - rozrusznik bardzo trudno wymontować ale naprawa jast bardzo prosta - nie dajcie się naciągnąc na koszty takie jak mtskhome@hoga.pl