Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

k, 17 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
4,00
6% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik jesli chodzi o dynamike, a szczegolnie latwosc z jaka wchodzi na obroty. 5000obr/min to dla tica zaledwie rozgrzewka!! Bardzo malo pali i sie nie psuje! Nie robi niespodzianek. Nie kupie go wiecej bo szukam czegos wiekszego i mowiac ogolnie wspolczesnego. Bede go jednak dobrze wspominal.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja - doly drzwi, maska, okolice anteny, troche progi.
Układ hamulcowy : hamulec reczny, regulacja szczek w bebnach z tylu
3,0
Całokształt
O autku wypowiadam sie cieplo jednak troche boje sie nim jezdzic.. Zawieszenie nie daje poczucia stabilnosci (moze i dobrze bo nie jezdze szybciej..) bezpieczenstwo jest na poziomie bardzo niskim, o czym radze pamietac, a jezdzacym bezpiecznie przypominam ze w wypadkach oprocz sprawcow sa jeszcze ofiary.. Stylistyka przestarzala, brak wyposazenia wplywajacego na komfort. Przyjemnosc z jazdy bardzo ograniczona. Jesli chodzi o strone czysto praktyczna to tico ma same zalety. Ekonomiczny, bezawaryjny, dosc zwawy i przestronny jak na ta klase. Do miasta sie nadaje jednak rozgladam sie juz za czyms bardziej wspolczesnym i wygodnym
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bezawaryjny. Bardzo malo pali, kreci sie do 7700obr/min. Niezle przyspiesza jak sie jedzie samemu albo w dwie osoby. Elastyczny (trojka spokojnie od 30km/h). Bardzo dobre przeniesienie napedu. Predkosc maksymalna za wysoka jak na to autko - troche ponad 160km/h. Bardzo malo pali. Nie ma klopotliwej elektroniki w sterowaniu, jedynie nalezy ustawic gaznik co ine jest trudne i kazdy uzytkownik moze to zrobic!
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze dopasowana do silnika. Piatka moglaby byc dluzsza poniewaz 3000obr/min jest przy predkosci 85km/h na tym biegu. Czasem zgrzytnie przy wrzucaniu trojki albo wstecznego jednak generalnie biegi wchodza lekko i bezproblemowo. Sprzeglo nie wymieniane od nowosci i nie mam do niego zastrzezen.
2,0
Układ jezdny
Gdy jedzie jedna albo dwie osoby to jest znosnie. Gdy wiecej autko strasznie "galopuje". Swietnie tlumi male nierownosci, jednak na wiekszych pofaldowaniach niemilosiernie buja. Szczerze mowiac zawieszenia to jedyna rzecz ktora mnie wkurza w tym aucie (przypomina jak malym autem jedziemy)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzezen, wszystko widac.
3,0
Ergonomia
Cienka kierownica, waskie fotele, brak kontrolki zapalonych swiatel, brak regulowanego biegu czasowego wycieraczek, dziwnie umieszczone przyciski od wycieraczki tylnej i ogrzewania szyby, nieosloniete elementy blachy we wnetrzu, bardzo malo schowkow oraz polka po ktorej wszystko "lata" nawet na lukach w trasie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo ladnie usuwa pare z szyby przedniej i bocznych. Ogrzewa wydajnie, rowniez stopy. Wskaznik temperatury silnika zaczyna sie na 70C zatem jego niskie wychylenie jest prawidlowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 184cm wzrostu i nie narzekam. Auto jest waskie, ale w wersji z recznym podnoszeniem szyb jest lepiej, poniewaz silniczki od szyb sa dosc szerokie (mialem takie tico kiedys). Wrazenia sa troche klaustrofobiczne ale miejsca jest zaskakujaco duzo. Nawet z tylu moga siadac osoby kolo 190cm. Nie wbijaja kolan w fotel poniewaz sa tak waskie ze wystarczy rozchylic nogi i juz nie ma problemu ;)
3,0
Wyciszenie
Jak na ta klase jest przecietnie. Gdy chcemy porownac z czyms wspolczesnym wyzszej niz najmniejsza klasy to wrazenia beda zle. Dzwiek silnika moze sie nawet podobac, jednak na dluzsza mete jest natarczywy, szczegolnie przy wyprzedzaniu. Szum powietrza przeszkadza juz powyzej 110km/h. Slychac prace zawieszenia i kamyki uderzajace o nadkola i podwozie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu nie moze byc inaczej. Wyregulowalem sobie gaznik, zalozylem przewod masowy (prawie kazde kilkuletnie tico juz go nie ma..) wyregulowalem zawory i mozecie wierzyc lub nie, ale teraz (czerwiec, lipiec) tico pali 4,7 - 5,2l/100km w MIEŚCIE!!! Na trasie przy predkosci 110-125km/h okolo 4,2litra!! Nie znam bardziej ekonomicznego silnika benzynowego. Czesci sa bardzo tanie i generalnie raczej sie nie przydaja, moze poza hamulcami. Prowadze ekonomicznie ale nie tarasuje nikomu drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tico jest tanie i malo skomplikowane, a do tego trwale. O wiele tansze od matiza, ktoremu ustepuje jedynie w kwestii estetyki i bezpieczenstwa (chociaz matizy koroduja mniej)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Konstrukcja jest bardzo prosta wiec i nie ma sie co psuc. Wibruje lewarek zmiany biegow (naprawa 50zl). Hamulce sa dosc wrazliwe i trzeba do nich zajrzec raz w roku. Wymienilem pompe paliwa(45zl) i chlodnice (czesto wlaczal sie wentylator - 200zl). Poza tym od nowosci zbiornik paliwa, amortyzatory i lozyska z tylu (pewna informacja od pierwszego wlasciciela)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dalbym 5 ale ze wzgledu na korozje, ktora degraduje wyglad mojego tica musze odjac ocene. To glowna bolaczka tego auta. Mechanicznie jest bardzo trwaly.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico