Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

elrogalo@nospam.adv.pl, 21 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 62 tys. km
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
4,08
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Idealne autko po poruszania się po mieście i niedalekich wypadach w trasę. Ekonomiczne, niezawodne, oferujące akceptowalny komfort jazdy dla dwóch trzech osób, niestety raczej bez bagażu :) Dużym plusem jest mozliwość kupienia młodego rocznika za stosunkowo nieduże pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzy cylindry powoduja niezbyt równą prace na wolnych obrotach i dźwięk przypominający duży młynek do kawy na wysokich. Duży plus to elestyczność i łatwe wkręcanie się na wyższe obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze dobrane przełożenia ułatwiają wykorzystanie mocy niewielkiego silnika i żwawe poruszanie sie po miejskiej dżungli.
3,0
Układ jezdny
12 calowe koła nie ułatwiają pracy zawieszeniu, które jest dość miękkie. W połączeniu z niewielką szerokością i wysoko położonym środkiem ciężkości auta powoduje mało przyjemne zachowanie samochodu w szybko pokonywanych zakrętach i powyżej prędkości 100 km/h. Auto jest czułe na boczny wiatr.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność znakomita we wszystkich kierunkach.
3,0
Ergonomia
Przełaczniki tylnej wycieraczki, ogrzewania szyby i świateł przeciwmgilenych są zasłoniete kierownicą i nie są podświetlone, co utrudnia ich znalezienie podczas jazdy nocą. Suwakowe sterowanie ogrzewaniem, chociaz nie najwygodniejsze jest w zasięgu reki, nie trzeba odrywać pleców do fotela, żeby się do niego dostać. Czytelne wskaźniki, nie odbijają sie w przedniej szybie. Trochę za krótkie siedziska foteli, zarówno z przodu jak i z tyłu powodują szybkie zmęczenie ud podczas dłuższych tras.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem auto b. szybko nagrzewa się od słońca - brak klimatyzacji odczuwa się dotkliwie. Ogrzewanie jest bardzo skuteczne, dmuchawa jest głośna przy trzeciej prędkości.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest raczej czteroosobowe, z tyłu z trudem zmieszczą się trzy osoby. W przypadku tęższych osób na przednich siedzeniach będą się one trącać łokciami. Brak podłokietników, ale i bez nich zdarza się trącić łokciem szybę przy manewrowaniu. Dużo przestrzeni nad głową, zarówno z przodu jak i z tyłu. Z tyłu sporo miejsca na nogi, nawet przy maks. odsuniętym fotelu kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Przy szybkiej jeździe wyraźnie słyszalny jest silnik, ale jest to raczej przyjemny warkot, trochę jak przy sportowym tłumiku. Bardziej dokuczliwy jest szum wiatru opływającego kanciastą karoserię. Przy przejeżdzaniu nierówności słychać pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,5 litra w trasie przy prędkości 100 km/h z trzema osobami na pokładzie to wartośc jak najbardziej realna. W mieście zużycie nie przekracza 6 litrów i jest bardziej zależne od temperatury niż stylu jazdy (przy -15 zanotowałem 6,5 litra/100 km)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodne autko za nieduze pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 60 tys. km. zacięty zamek w tylnej klapie i zużyta sprężyna gazowa. Na mrozie pękło lusterko od strony pasażera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma o czym pisać :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,1
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Tico