Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Tico

skorsky, 19 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 68 tys. km
Daewoo Tico 0.8 41KM 30kW 1991-2001 - Oceń swoje auto
4,15
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Fijaty CC i SC nie dorównują ceną, dynamiką, ilością drzwi, kosztami eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, niesamowita elastyczność jak na takie maleństwo i do tego trzycylindrowe ( z dwójki można ruszać i jechać 60 km/h ). Fajny dźwięk na wyskokich obrotach ( kumpel stwierdził, że jak w Porszawce ). Dodam, że jeżdzę tylko na 98-ce ( równiej pracuje i pali o ok. 10% mniej co zwraca wyższy koszt benzyny).
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, lekko pracuje ( dużo lepiej niż w Mercach - wiem coś o tym ). Niestety w moim "warkocze" dźwignia na 3 i 5 biegu.
3,0
Układ jezdny
Miękki ale komfortowy jak na takie pudełko.
Komfort
4,0
Widoczność
Czasami na łukach w lewą stronę lewy słupek A zasłania pieszych na przejściu .
4,0
Ergonomia
Nie będę oryginalny - przyciski wycieraczki tylnej szyby i ogrzewania równie dobrze mogły by być na suficie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam do pracy 8 min. drogi i już jest gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK.
4,0
Wyciszenie
Musiałem tylko dodatkowo zamocować tylną półkę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto - 5,5 trasa - 4,5 ( przy mniej więcej 100 km/h ) Przeglądy w nieautoryzowanych serwisach - tanio. Części w hurtowniach - tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie bomba. Kupiony w lutym 2001 z przebiegiem 7 tys. km za 11.500 PLN dziś wart ok. 8.500 PLN ( utrata wartości mniej więcej 7 % rocznie - rewelka ).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów wypadła mi blaszka od zamykania schowka ( podczas jedynej mojej wizytyw ASO stwierdzono, że nie da się tego naprawić i żebym przykleił sobie taśmą klejącą ). Blaszkę włożyłem z powrotem - działa do dziś. Brak tylnego światła przeciwmgielnego ( końcówki przewodów uległy biodegradacji - naprawione bezpłatnie ).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniono: tłumik końcowy ( kontakt z głazem ), akumulator, tylne łożyska, pompa paliwa. Niestety od jakiegoś czasu - raz na tydzień zatrzymuje się w tym samym miejscu jak jadę do pracy i zapala dopiero po "wypaleniu papierosa". Po uruchomieniu wszystko jest w jak najlepszym porządku. Notabene nikt z fachowców nie jest w stanie określić co mu jest. Jeśli wiecie - pomóżcie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Tico